sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fra højre til venstre (16-10-2007 15:09:03)
Lui Vium
Hej Mikael,
Jeg kan godt huske dit projekt,og jeg har ventet spændt på resultatet. Og jeg er meget imponeret!
En Morris Minor på anabolske steroider! Fantastisk! Morris Minor har jeg hørt blive kaldt for "Jordmoder-bilen"! Det kan da nok være at hun kan nå at komme frem til tiden i din opgraderede version, og det er uanset terræn.
Men, Mikael, du må jo være manden at spørge:
For biler før 1976 med chassisramme kan udskiftes karrosse uden at det betragtes som en konstruktiv ændring eller identitetsændring (mener jeg at have læst engang). Hvilket vel er årsagen til at man kunne få diverse kits til VW bobbel og Citroën 2CV4. Det er vel samme regel som du dækker dig ind under eller hvordan?
Mine tanker går på at lave et totalt body-swap på en Range Rover, det vil sige finde en gammel '70 model og monterer en '90 karosse på. Sidstnævnte kan findes hos Terhorst i Holland til billige penge.
Men identiteten på en Range Rover fra før 1976 ligger qua ovenstående vel alene i rammen. Hvad så med typepladen i motorrummet. Lader man den nye sidde i den overflyttede karosse og lader som ingenting, eller flytter man den gamle over?
Hvis skattefar vil have en afgift for opgraderingen, så pyt med, for jeg er ikke ude på unddrage mig afgifter, men bare interesseret i at høre hvad reglerne er på området.
Med venlig hilsen
Lui