sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tsk-tsk-tsk (12-12-2007 09:48:42)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj
Jeg synes faktisk at det er OK, at man regulerer brug af miljøsvinende biler - herunder Land Rover.
Man skal bare tænke på at en serie-Land rover, der kører måske 5000-10000km om året, altså sviner mindre end en standard familiebil, der typisk kører dobbelt så meget.
Min holdning er at den danske registrering afgift, medvirker til at folk ikke kan have de biler de har behov for, og derfor skal have biler der kan det hele. Derfor kører familiefædre typisk alene rundt i store tomme stationcars det meste af tiden.
Hvis nu man havde råd til at købe en miljøvenlig bil ved siden af familiebilen, så kunne man spare miljøet for noget. På samme måde kunne folk, der har behov for at have en 4x4 en gang imellem, eller bare har lyst til at køre noget terræn for sjov engang imellem, have råd til en 4x4 der er dyr at køre i, og så have en miljøvenlig(ere) bil, til at køre i til daglig.
Eksempelvis har jeg en Defender, fordi jeg bor langt ude på landet hvor der ikke ryddes sne, desuden bruger jeg bilen til at rejse i engang imellem. Ved siden af har jeg en Lupo 3l, der er billig at køre i. Nu skal jeg så til at have et barn, så ville jeg jo gerne kunne købe en bil, hvor der er plads til at have et barn med. Det har jeg jo ikke lige råd til, fordi jeg skal betale for at eje en bil og ikke betaler specilet meget for at køre i den. I mit tilfælde tvivler jeg på at jeg sælger Land Roveren.
Jeg går derfor ind for road pricing. Jeg synes det skal koste at køre i sin bil, i stedet for at eje den. Så ville man også komme udover, at folk misbruger gulplade regler og bus regler.
Desuden kan det jo så ikke koste noget at have biler, der bruges til at køre OFF-road.
MVH
Jakob E S