Diodebro, generator - eller noget helt andet (30-12-2007 22:27:04)
Per Jungersen #7366, reg. øsj
Når bilen kører - svinger lyset op og ned i styrke. Har prøvet at måle på hvormeget der bliver ladet med det svinger mellem 14,3 - 14,5 volt - når motoren kører i tomgang. Dette ændre sig ikke når jeg øger omdrejninger på motoren.
Jeg gætter på at problemet skyldes at diodebroen er defekt og det jeg kan se er veksle spænding der kommer fra generatoren.
Jeg kan få en ny diodebro til generatoren - som er en orginal LR generator - produceret af magneti marell. Modellen, jvf. etiketten på generatoren. Den yder jvf. samme etikette 100 AH.
Prisen for en ny diodebro er ca 600,00 kroner - og en tilsvarende generator kan fås for ca. 3.200 - jeg overvejer kraftigt at snuppe den lidt kraftiger generator, nemlig den på 120 AH.
Alle prisen er inkl. moms og er hvad Autobremsen i Rødovre vil have for varen - er klarover at jeg kan få den tilsvarende generator hjem fra UK for små 2.000 DKK.
Mine spørgsmål:
Har jeg ret i at det er diodebroen - eller er det noget helt andet?
Hvis jeg vælger at skifte generatoren - hvad skal jeg så vælge 100 eller 120 AH?
/Per
Range Rover 4,6 / august 96