sv: sv: sv: sv: sv: Privat buskørsel - Højesterets afgørelse (12-03-2008 21:58:28)
Ib 0219
Kære Paul
At det forholder sig sådan som jeg har skrevet har jeg fra de dengang implicerede offentlige myndigheder. Jeg spurgte hvad der egentlig lå bag forslaget. Svaret var at det var den brancheforening du nævner, der mente at de dengang gældende regler og afgifter på M2 køretøjer kunne medføre for meget "sort" kørsel, og at det var pågældende brancheforenings forslag der blev gennemtrumfet. Det skal nævnes at bilbranchen ikke deltog eller var inviteret med ved udarbejdelsen af reglen.
Den mand jeg fik svaret fra havde siddet med ved udarbejdelsen af reglen, så han burde have førstehånds kendskab til sagen.
Men ellers er vi vel egentlig ret enige i hændelsesforløbet, det var bare kedeligt at man ikke valgte at skelne mellem privat og ikke privat buskørsel. Dengang skulle man på blankettet til registrering anføre "Stor personbil M2" anvendelse "privat bustransport" så vidt jeg husker.
Ja - mig bekendt er det også kun Land Rover der er fritaget for navn og tlf.nr. på bilen. Hvilket nogle af kollegaerne er lidt misundelige over, men de kunne jo bare have gjort det samme som jeg gjorde - smiley.
mvh
Ib 0219