Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Kritisk sans og god klub ånd (13-03-2008 10:38:44)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj
når nu vi snakker om erfaringer så er mine erfaringer med fora som dette at, råd skal opfattes som velmenende ideer til en løsning og ikke nødvendigvis som den endegyldige sandhed.

De folk som svarer har jo som regel ikke set netop din bil før og kan derfor kun svare udfra bedste vidende, som i det her tilfælde er det man har skrevet i spørgsmålet.

derfor tager jeg altid forum råd med et gran salt, som noget jeg bør undersøge men ikke nødvendigvis er løsnigen på mit problem. som regel komemr der jo flere forskellige forslag og så kan man jo undersøge køretøjet for tell-tale tegn på det ene eller det andet.
Det er jo ikke et leksikon det her, men mere ligesom når man ringer til sin ven/far for at høre om de har en ide til hvordan man kommer videre.

Der er altid et par påståelige råbehoveder på fora som skal råbe op om alting og især det de ikke ved noget om, og det er selvfølgelig uheldigt overfor den naive nybegynder som blindt følger disse råd.
men der mener jeg at det må være op til spørgsmålstilleren at vurdere svarende kritisk, samt op til os at råbe op hvis vi opdager at noget er galt/forkert/ukomplet.
der er trodsalt kun en ganske lille brøkdel råbehoveder på dette forum i forhold til boy-racer klubberne (bemærk jeg nævner ingen navne overhovedet).

så det jeg vil frem til er vel: vurder de råd du får kritisk og undersøg tell-tale tegn før du splitter hele motoren ad.
og hvis du kommer fordi noget på forum du ved noget om og som du kan se bliver rådgivet fejlagtigt, så kom med en venlig hentydning til tingenes faktiske forhold.

bare min opfattelse
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "stempelring"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.