Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: K&N luft filtre (igen igen) (15-08-2008 18:43:06)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn
Et K&N filter opnår først fuld udnyttelse, hvis også afgangsrør/udstødningssystemet får en større diameter. Derved kan den øgede luftmængde også forlade maskinen igen i stedet for at danne modtryk.
Jeg har ikke kunnet måle nogen nævneværdig forskel i brændstofforbruget, men til gengæld kan jeg se, at forbrændingen er bedre og har en anden lugt. Lugten er noget i retning af de moderne dieselmaskiner med katalysator.
Uden at have belæg på det, så bilder jeg mig ind, at der mere bedre sejtræk med K&N end uden. Men nu har jeg kun 68 hk at lege med, så det er næppe videnskabeligt at føle en forbedring.
Hvis der vitterligt skal gøres noget 'miljøvenligt' for vore gamle maskiner, så burde vi investere i et performance topstykke fra Turner, som skulle give bedre flow. Iflg. deres website, hvor der kan læses kundebreve, så forbedres ydeevnen med 10 til 30 %.
En 2,5 d N/A forurener mere end en Td5, hvorfor det burde være afgiftsfrit, at lægge en Td5 i en ældre bil. Men den slags begriber ingen inde ved SKAT.
En løbende modernisering af drivlinien er faktisk noget af det bedste, man kan gøre for miljøet.
Vedligehold enten udført privat eller gennem et værksted giver også en god nationaløkonomisk gevindst, hvor der mindst spares på valutaudgiften på importen.
Kører du meget hard-core.off-road', kan du til disse lejligheder montere et standard papirfilter for at fange skidtet, men er det kun hygge-terrænkørsel, er det faktisk lige meget.
En snorkel med K&N filter er nok det mest optimale.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "blinklys"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.