Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LR Treasure Hunt - Advarsel (02-09-2008 12:39:22)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj
Ja, manden har tydligvis været i særdeles dårligt humør. Det ligner ikke noget med den skingre opførsel.

Som en generel bemærkning vil jeg lige kommentere at vi (godserne her omkring) også har alt muligt liggende (på 100% privat grund) og tilmed på steder hvor hverken dem der lægger skattene ud - eller dem der skal finde dem - har nogen som helst adgang.

Jeg har haft fat i flere af disse arrangører som umiddelbart mente at "det kunne da ikke betyde så meget" at man lige gik 300 meter ind ad en skovvej og lagde en skat 10 - 20 meter ind i skoven - men jo det kan det.

Det er den ene ting, men at (nogen) samtidigt forledes til at køre sin (landrover) helt hen til findestedet er bare ikke i orden. Det sker jo uværgeligt.

Arrangørerne skal tænke sig om og orientere sig om ejerforholdet hvis de vil lægge ting i skoven.

Det er IKKE tilladt at lægge små hyggelige skatte ud i private skove uden ejerens tilladelse - heller ikke klods op og ned af stien/grusvejen - uanset hvor hyggeligt eller uskyldigt det end måtte være. Dette er "organiseret færdsel" der kræver ejerens tilladelse.

Der er klokkeklare regler for færdsel i privatejede skove, og hvis man ikke overholder dem (eller i det mindste spørger om lov) forstår jeg sagtens at folk bliver knotne.

Ikke at der er nogen sammenhæng med manden med stålnæverne - men det er blot til orientering for folk der beskæftiger sig med den slags.

Selvfølgelig er det hyggeligt hvis tingene er gemt lidt af vejen og som regel får man da også et imødekommende svar hvis man spørger om lov, men vi har endnu ikke allemandsret i Danmark og som udgangspunkt skal man respektere ejendomsretten og ikke tage for givet at man bare kan bruge andres områder som det passer éns spejdergener :)

Selv kan jeg godt blive knotten hvis folk begynder at plukke mine æbler og brombær fordi de tilfældigvis kunne se dem ude fra grusvejen - men hvis de spørger om lov, plukker jeg (sgu) gerne en kurvfuld til dem selv og byder dem på en kop kaffe imens... det er så lidt omtanke der skal til :)

Mvh Benno

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "jerrycan"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.