sv: sv: sv: sv: Land Rover 110 spær (05-11-2008 11:20:44)
Ole Jensen #7456, reg. øsj
Den ene af dem du har set til salg i UK, skulle vel ikke være en hvid LR90 ?.
De først M52 motor havde Nikasil foringer som er et problem hvis der køres på benzin med højt indhold af svovl. Svovl reagerer aggressivt på coatingen, det var var der en del englænder der måtte sande tilbage i 90érne. Nordamerikanske market fik kun leveret M52 med støbejerns blok, N-amer. havde et endnu højer indhold af svovl i benzinen end UK havde. BMW erkendte problemet og skiftede til stål foringer i 98. Dermed fik motoren betegnelsen M52 TU-3.
Har forgæves forsøgt at hitte rede på hvilke type M52 der blev lagt i sydafrikansk Def. ?? - men svovl indholdet i benzinen er vist ret højt i sydafrika, så mon ikke der er taget højde for det, da problemet har været velkendt. ??
Kender BMW ejer som er ovenud lykkelige for deres M52. - en række 6 har alle dage været en god motor !! - V12 måske dobbelt så godt ?? - V8 langt den fedeste lyd ?? - række 4 langt det fornuftigeste, men lidt kedelig. Heldigt at der er til alles smag.
Mv. Ole