sv: sv: sv: sv: P38 navigation sprog (16-01-2009 09:30:43)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Der er nok ikke andet for, at du så må en tur forbi et LR-værksted og får en tester på bilen - selvom tysk er da bestemt ikke det værste sprog man kunne forestille sig. (jeg er nok arveligt belastet!) Fransk eller italiensk... omend jeg taler disse sprog, så NEJ tak på min GPS'er!!!
Vedr. luftbælge:
Du kan prøve at sprøjte sæbevand på luftbælgen (tag en forstøver og bland noget opvaskemiddel i en lidt fed blanding) - sprøjt på bælgen - gerne i bilens ekstra høj stilling - sæt et par bukke under som sikkerhed og træk håndbremsen / sæt bilen i P og lad motoren køre... selv de mindste luftudsivninger burde være synlige på den måde...
Personligt ville jeg nok vælge den "originale" løsning mht. luftbælge - hvis man synes bilen reagerer som ønsket under de nuværende "affjedringsforhold" så bibehold den oprindelige affjedring.
Jeg har imidlertid skiftet støddæmpere - har fået gasdæmpere på, og de er noget hurtigere til at reagere på stød/bump i vejbelægningen - har også en gasdæmper til styrtøjet - og specielt her er der MEGET stor forskel - bilen er blevet fuldstændig rolig - det skal siges, at den gamle også var særdeles træt - selv efter kun ca. 100.000km - mange kører hele bilens levetid uden at skifte disse elementer, omend så kan man også tydeligt mærke "den gradvise slidtage" hvis man prøver en bil der er blevet "opdateret" undervejs...
Der er snart en del P38'ere i klubben - måske vi skulle lave et "træf" en dag og udveksle "fejl og mangler/svagheder hihi