Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: 3,5 v8 fra range rover i 90" (07-05-2009 19:07:28)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj
Hej med dig.

det kan sagtens lade sig gøre at montere en v8. du skal nok svejse nogen motorophæng på rammen, men det er jo heller ikke uoverkommeligt.

jeg har hørt fra andre der har gjort det at monterer man v8'eren på den gamle lt77 med koblingshus til den 4-cylindrede så komme motoren til at sidde meget langt tilbage i motorrummet og det bliver lidt fideligt at komme til strømfordeleren men det kan lade sig gøre.

vi man undgå dette skal man bruge et koblingshus fra en v8 med lt77 gearkasse. dette er længere og vil derfor også kræve en længere indgangsaksel på gearkassen.
vil man ikke installere en sådan kan man finde og installere en langakslet lt77 eller en lt85 eller lt95 så passer det hele.

et andet alternativ er at tage gearkassen med over fra rangeroveren har den en lt77 er det godt nok med den korte gearstang men jeg forestiller mig (uden sikkerhed) at man ku svejse en ny og længere op.
sidste alternativ er at tage autoboksen fra rangerover. dette kræver dog at man udvider kardantunnelen.

mht godkendelse så ta det typegodkendelsesnummer der står på din registrringsattest grib derefter knoglen og ring til færdselsstyrelsen og be dem sende dig en kopi af typegodkendelsen. dette er gratis og de gøær det uden at blive sure.

på den kan du se hvilke motorvarianter din bil er godkendt med.
og som reglerne er kan du ta den højeste effekt typegodkendelsen specificerer og lægge 20% til. er din bil f.eks. godkendt med en tidlig v8 som husker som havende 114hk kan du lægge 20% til og maksimalt lægge 136hk i.

Dette kan blive aktuelt da rangeroverne vist en overgang havde lidt flere hk end tilsvarende defendere.

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "stikaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.