sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,25 / 2,5 benzin (02-06-2009 15:17:12)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Jeg røg så lige over i værkstedet for at efterforske lige netop det med stempelhøjden.
Benzinerens stempel når i top op til at flugte noget der ligner 100% med blokken.
Dieselens stempel når også op og flugter med blokken, men har så en mindre V-formet udfræsning i stempelkronen og lidt nedadgående skråkant ca 3-4 mm langs periferien.
Hvis man bruger dieselstempler, vil det medføre en ganske marginal LAVERE kompression, altså ganske modsat, hvad jeg og sikkert ogsa mange andre ville tro.
Ud fra disse iagttagelser, vil jeg tro, at man kan bruge dieselstemplerne ifm benzindrift. Så sparede mand da lige 4 stempler! :-), og kan nøjes med en gang stempelringe.
Er det en fejlantagelse?
mvh
Knud