sv: sv: sv: sv: SU-karburatorer (04-10-2009 23:28:36)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f
Kan overflydningen have nogen sammenhæng med at indsugningsmanifolden er monteret i direkte kontakt med udstødningsmanifolden, samsynligvis for at opvarme indsugningsluften, men det har man jo kun brug for om vinteren indtil motoren er driftsvarm?
Bortset fra det har jeg også haft samme problem, med at den dør i tomgang, jeg borede dyssen i min Zenit 0,5 mm op og nu er de kvaler slut, den trækker også nu som jeg forventede med 2,5mm planet top.
Når en motor kører med for mager blanding bliver den meget varm i forbrændingskammeret, den varme kan jo forplante soig ud i karburiden med overflydning til følge.
Min eftertænding er også mirakuløst holdt helt op, sikkert fordi at forbrændingskammeret nu har en mere normal temp.
Weberen er jo kendt for at køre "lean" med deraf følgende manglende kraft i komfuret.
Økonomien er jeg helt ligeglad med, jeg tanker aldrig for mere end 100,- kr alligevel.
Mvh
Kenneth Poulsen - 2,25 benziner i 109" STW