Knækket stikaksel og bremsefnidder (11-05-2003 16:21:18)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy
Hej
Jeg har just knækket min stiksksel (igen) på min 88". Som jeg forventede drejer det sig om den korte. Den er revet tværs over lige ved notgangene og derfor drejer det sig om en hel stump - som jeg ikke kan få ud. Den har lagt sig pænt ned i fordybningen inde i differentialet. Spørgsmålet er så - hvon´faen får jeg den ud. Skal jeg afmontere dækslet til differentialet eller ??
Samtidig med det har jeg fået problemer med bremserne. Efter at akslen knækkede humpede jeg forsigtigt hjem med træk på forakslen men da jeg skulle til at bremse op skete der intet - pedalen fortsatte bare i bund - først efter nok et tramp ville den - og sådan er det hele tiden derefter - første tramp giver intet de efterfølgende virker. Jeg har tjekket for lækage og beholderen men intet er at se. Jeg skulle iøvrigt til at gå igang med udskiftning af bremsesko og tromler, da det var lige op over - og i mellemtiden knækkede akslen - har bremsemalfunktionen monstro noget at gøre med trækket på forakslen, altså humperiet hjemad, hvor den med mellemrum ligesom kom med et klonk når diffen ikke lige kunne følge med, selvom jeg ikke kørte særligt stærkt - eller er det simpelthen fordi justerskruerne ved bremserne hopper ud af indstillingen på grund af de stød den fik under humperiet ?? - eller er der noget helt tredie og værre der er årsag.
Jeg er fuldstændig på herrens mark - da det er første gang jeg selv prøver at slås med herligheden. Det siges at være så såre enkelt - men foreløbig synes jeg noget andet.
HJÆÆLP - på forhånd tak Stefan #6008 Skanderborg