sv: sv: sv: sv: sv: sv: Til HB ang bjærgning (12-02-2010 21:21:25)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl
Hej Niels.
Ja, men tillid ér ganske rigtig godt ... og absolut at foretrække som et førstevalg, hvor man måtte have flere muligheder. Det må vi aldrig glemme, og her er jeg naturligvis helt enig med dig.
Men problemet ligger jo bare i, at selv om den undstedte endda også viser sig din tillid værdig, så kan det desværre være, det hele ender med, at dú som den hjælpsomme - både en bjergningsblanket til trods ... eller foruden - kommer til at stå tilbage som den, der skal betale for en evt. skade eller på anden måde stå til ansvar for en handling. Ikke fordi den undstedte beskylder dig herfor. Men fordi et forsikringsselskab (eller i ekstreme tilfælde politi/straffemyndighed) træffer afgørelse herom.
Og det er lige præcis dér, jeg har min pointe. Nemlig; lad være med at hæfte tillid til en (måske) ansvarsfritagende blanket og dérfor gøre noget, som du ikke ellers ville have følt dig tryg ved at gøre. Men hæft naturligvis gerne tillid til dine medmennesker, hvor du måtte finde denne rigtig og naturlig, og til handlinger, som du af alle mulige andre årsager måtte føle dig tryg ved at udøve.
Jeg håber, du kan se, hvad jeg mener :-)
Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
A3 SB 1,8