Hej Jens.
Måske skulle du overveje 200 TDI'en i en 109'er alligevel; du kunne jo afmontere turboen, og derved burde du ikke komme i konflikt med 20%-reglen. En 6 liters maskine i en 109'er får du svært ved at anbringe (OG syne!)fornuftigt- og der er bunker af ting, du skal specialfremstille. Helt ærligt tror jeg ikke, drivlinien i øvrigt har godt af sådan en; den stærkeste motor i en standard 109 var på ca. 80 HK (2,26 l benzin), så 140 (diesel)HK er klart for meget, det viser alle erfaringer; et alternativ kunne være at bruge en alm LR. 2,5 diesel, (den kunne du jo prøve at lægge i 88'eren!) ikke en hurtigløber ej heller, men stærk og robust og til at få for penge.
- men iøvrigt, til lidt inspiration, her er et link til Ter-Ann Wakemanns hjemmside (jojo, hun ved skam, hvad hun taler om...):
http://www.expeditionlandrover.info/engine_conversions.htmVenlig hilsen
Jørgen Lundrup