tilbage

Land Rover Forum  

Index
105353: a propos vinter (26-11-2010 22:29:44)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.84.212)
Faldt over denneher. Blev besnæret af dens kompakthed, den skulle kunne trække 1500 kg, så man kan vel hjælpe de fleste. Er der nogen der gjort erfaringer med denne type træktov?
Index
105355: sv: a propos vinter (27-11-2010 00:14:05) (svar på 105353)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Jeg har ingen erfaringer med dette, og må jeg sige - jeg ønsker det heller ikke!!! Ser mig meget klein ud, og skal jeg trække i en anden bil , så skal det være i et ordentligt tov og i nogle ordentlige sjækler...
Jeg vil gider ikke have en eller anden vildfaren sjækel farende ind i min bil, mig eller nogle der står og kikker, pga for tyndt recovery gear!!!!
1500kg kan man hurtigt komme op på!! Hører ikke hjemme i en LR!!
Index
105357: sv: sv: a propos vinter (27-11-2010 00:38:31) (svar på 105355)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.84.212)
Ups sikke en bøf! Så må jeg reservere den til Uno´er og andet småskravl. Det ligner ellers et ret seriøst bændel, men du har nok ret i at jeg burde skifte sjæklerne ud. Under alle omstændigheder virker det noget mere tillidsvækkende end de fleste andre træktove jeg har set.
Index
105358: sv: sv: sv: a propos vinter (27-11-2010 01:15:08) (svar på 105357)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Hvis man hiver "menneskebiler" op af grøften må man lige tage med i beregningerne at fastgørelsespunktet på sådanne biler formentligt er svagere end dem på Land Roveren og svagere end ens pæne wll 2 tons stropper og sjækler.

Det gælder om at tænke sig om og om at holde folk væk fra skudlinjen, også de der udfører bjergningen.

Men så skal man heller ikke være mere hysterisk end at man godt tør hjælpe hinanden, bare det sker med fornuften i førersædet.
Index
105362: sv: a propos vinter (27-11-2010 09:27:16) (svar på 105353)
Michael Charboe Christensen #8007, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.17.144.230)
trak en del frfi sidste vinter med et standard gtræktorv fra tanken. Bare man gør tingene stille og roligt så kan man komme langt, men skal vi ikke se om vi kan blive på vejen :-)

Kør forsigtigt.

Med LARO hilsen
Michael
Index
105364: sv: sv: a propos vinter (27-11-2010 10:00:10) (svar på 105362)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.9.225)
Der skal ikke mange kræfter til, for at hive en bil ud af en snedrive eller blot sætte den igang.

Så den 'bindgarnsdåse' kan sikkert klare det, bare man, som Michael skriver, tager det stille og rolig.

Og er man i tvivl, så tilkald professionel hjælp!

HUSK ansvarsfrisigelse!

Index
105367: sv: sv: sv: a propos vinter (27-11-2010 10:54:57) (svar på 105364)
Regin Nolsøe Stenberg #7565, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.56.154.14)
Her har vi så et par knap så proffesionelle gaster i sving!
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1459446.ece
Regin
Index
105369: sv: sv: sv: a propos vinter (27-11-2010 11:45:36) (svar på 105364)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 213.140.74.130)
Hej Paul

Her er hvad Christian Skødt Forsikringsoplysningen, svarede mig om klubbens
"Ansvarsfrisigelsesblanket"

"93837: sv: Til HB ang bjærgning (11-02-2010 09:17:31) (svar på 93816)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 213.140.74.130)
Her er hvad Christian Skødt, Forsikringsoplysningen, svarede mig, da jeg spurgte om ansvarsfraskrivelsen kunne bruges.

"Hej Arnth Jørgensen,

Spørgsmålet om det er muligt at kunne fraskrive sig ansvaret ved brug af medsendte dokument er så kompliceret, at det ligger uden for vor område at besvare det.

Der kan nemlig opstå situationer, der er uden for færdselslovens område og situationer inden for færdselslovens område.
Og inden for færdselslovens område kan skadesituationer være nogle der skal bedømmes efter lovens strenge regel om objektiv hæftelse og andre situationer - der skal bedømmes alene ud fra alm. dansk retspraksis.

Endelig vil der være situationer, hvor hver enkelt bils kaskoforsikring (hvis en sådan findes) dækker - men også situationer, ´hvor den ikke dækker.

Så vort råd til dig er, at du henvender dig til foreningen og beder dem om at få den fagkompetente juridiske vurdering, der kan dokumentere, at ansvarsfraskrivelsen for indbyrdes tingskader også holder.



Venlig hilsen

Forsikring & Pension
Forsikringsoplysningen

Christian Skødt
Chefkonsulent
Dir. 33 43 56 07"

Med RRC hilsen
Arnth"

Og da der ikke er kommet oplysninger om forbedringer af blanketten, er den ikke mere værd det det papir den er skrevet på.

Med RRC Hilsen
Arnth

Index
105382: sv: sv: sv: sv: a propos vinter (27-11-2010 15:22:39) (svar på 105369)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.83)
Nu har klubbens blanket været en tur omkring en jurist, hvis jeg ikke husker galt i hændelsesforløbet.

Desuden kan to parter inden for retslige rammer indgå hvilken som helst aftale om ansvarsfritagelse som følge af en alminde handling, der ikke udføres groft uforsvarligt.

Men selve spørgsmålet er ret teoretisk, idet den hjulpne skal i så fald anmelde hjælperen for groft uagtsomhed.

Det vil være ret vanskeligt, at få en domstol til at dømme en frivillige for at hjælpe en anden bilist i nød.

Opstår der personskade ved en bjærgning, er det politiet/anklagemyndigheden, som skal tage sig af sagen mht den efterfølgende forsikringsmæssige ansvars/skadesdækning.
Index
105391: sv: sv: sv: sv: sv: a propos vinter (27-11-2010 17:19:04) (svar på 105382)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 213.140.74.130)
"Nu har klubbens blanket været en tur omkring en jurist, hvis jeg ikke husker galt i hændelsesforløbet."

Det er da underligt der ikke er skrevet noget om det!!

Index
105401: sv: sv: sv: sv: sv: sv: a propos vinter (27-11-2010 18:38:38) (svar på 105391)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.83)
Jo, Arnth

der har været skrevet stolpe op og ned om denne sag og Jimmy Roed har haft en jurist med ind i billedet.

Samtidig her jeg undersøgt sagen dengang, blanketten dukkede op og kunne efterfølgende konkludere det, som jeg har skrevet længere op.
Index
105403: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: a propos vinter (27-11-2010 18:57:15) (svar på 105401)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.83)
Her et indlæg, som je skrev for to år siden i samme anledning:

73183: Blanketten 'blåstemplet' af Forsikringsoplysningen (09-12-2008 12:40:48) (svar på 73137)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.125)
Jeg tillod mig, at rette henvendelse til Forsikringsoplysningen. De fik spørgsmålene skriftlige og Ole Vidstrup ringede så til mig i dag ved middagstid.
Vi gennemgik spørgsmålene mundtlig, for at der ikke skulle være nogen uklarheder.

Ole Vidstrup siger: ' I Danmark har vi aftalefrihed, hvorfor en aftale om ansvarsbegrænsning vil have gyldighed!'

'Man kan dog eksempelvis ikke aftale, at modparten skal have tredobbelt erstatning, for det vil forsikringsselskaberne aldrig gå med til.'

'Hvis der skriftlig aftales, at en bjærger skal friholdes for skadesansvar på haveristens og eget køretøj, er dette altså muligt og vil blive respekteret!'

Ud fra dette konkluderer jeg, at Forsikringsoplysningen har 'blåstemplet' blanketten, men vil dog opfordre HB til, at få dette på skrift.



Det var ordene dengang....
Index
105398: sv: sv: sv: sv: sv: a propos vinter (27-11-2010 17:38:25) (svar på 105382)
Jacob Lindquist #8540, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.239.236.42)
Der gælder helt almindelige forsikringsvilkår samt lov. Det du i realiteten foretager dig når du trækker en anden bil er en bugsering. Så længe man overholder reglerne vedr. bugsering samt foreskrifter for sikkerhed vedr. bugsering, så har forsikringsselskabet intet at gøre, og almindelige praksis gælder på området. Det er først et problem hvis du bugsere en bil uden gyldig ansvarsforsikring at der kan opstår udfordringer. Men så gælder civilretslig praksis mellem dig og føren som talte ussandt. Så spørg blot om bilisten har en gyldig forsikring. Det burde være nok.
Index
105405: sv: sv: sv: sv: sv: sv: a propos vinter (27-11-2010 20:58:51) (svar på 105398)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.83)
Selvom dette klip er mindst eet år gammelt, kan det dog vises til skræk og advarsel for en forhastet hjælpetjeneste....


http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1459446.ece



Klippet har været vist på Forum før.