Hej Jakob
Jeg indrømmer at jeg kolporterede andenhåndsoplysninger, men efter lidt søgning på skat.dk fandt jeg denne:
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947435&vId=204266&search=chassis*-hvor det fremgår at:
--------------------
Reparerede og genopbyggede køretøjer, hvoraf der tidligere er betalt registreringsafgift, og som er beskadiget som følge af tæring, slitage og lignende, og hvor reparation bliver udført løbende som almindelig vedligeholdelse, er fritaget for afgift.
Fritagelsen er betinget af følgende:
Køretøjet skal efter genopbygningen svare til det i registreringsattesten omhandlede køretøj. Der må således ikke ske ændringer med hensyn til køretøjets fabrikat, model, type og årgang
Udskiftning af køretøjets motor, eventuelt til en motor med anden drivkraft, må ikke indebære en effektforøgelse på over 20 pct. i forhold til køretøjets originale motoreffekt
Genopbygningen af køretøjet skal være udført ved anvendelse af reservedele, herunder skarringsdele, af en art og beskaffenhed, som normalt findes på og forhandles fra automobilforhandlernes og -værkstedernes lagre af nye reservedele, eventuelt med tilsvarende brugte reservedele. Der må ikke anvendes nyt reservedelskarrosseri, chassis eller stel. Der må heller ikke fra andet køretøj anvendes karrosseri, chassis, stel eller større dele af disse komponenter end de nævnte reservedele.
---------------------
Altså kort fortal: Afgiftfritagelse iforb. med reparation og genopbygning må ikke inkludere nyt eller andet karosseri eller chassis. Sådan er reglerne. Desværre. Og de kan være lidt svære at acceptere for sådan nogen som os, der kan have meget nemt ved at bygge en bil sammen af en to-tre stykker og en ny ramme. Men det er så her jeg mener at det kan være formålstjeneligt at udvise en vis diskretion.
Som de siger ovre på øen: "A certain subtlety, do not always go a miss!"
Mvh Niels
Mvh Niels