Personligt ville jeg nok ikke vælge 3mm. godstykkelse som repair på et chassis som har forladt Solihull's hellige haller med SWG 14 (2mm.) som standart. Hvis man ikke har lokal tilgang til 2mm. kan man hos YRM metal solutions købe…
http://www.yrmlandrover.com/epages/BT3575.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/BT3575/Products/096Et eller andet sted/tidspunkt i 90'erne (har ikke helt styr på nøjagtigt, hvornår) skifter Solihull den gl. std. på SWG 14 ud med en nyt standart på 2,2mm. - og på et el. andet tidspunkt i 00'erne bliver det også muligt at som factory option at bestille heavy duty chassis til 110" samt 130" - som jeg forstår det.. baseret på 2,5mm. std. - 130 HCPU får som følge af den forøget lastevne dobbelt coilspring bagpå.
2,5mm bør kunne bruges som universelt repration stykke. (naturlivis mindre egnet til SWG 14 std.)
Bespocked Richards Chassis bruger netop også 2,5mm. som salgsargument - We produce all varieties Defender 110 and 130 chassis and each is as close to the original design as possible, including using the correct rear cross member for the year of the vehicle. However, we utilize a 2.5mm rail thickness throughout rather than the original 2mm due to the inherent strength and stability benefits this brings all-round.
Godt nytår til Landy-folket