132702:
sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til valg af skruer i allu. Og lednings arbejde (12-04-2013 00:52:30) (svar på
132697)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 87.63.237.146)
Hej Claus,
Det vil i så fald være noget af et projekt at gå igang med...resten af karrossen og rammen vil nok være rustet op, inden du bliver færdig.
Ærligt talt, jeg tror ikke det har nogen betydning. Men, i så fald skulle du gå igang med tykt stelkabel direkte fra batteri til motorblok, fra batteri til generator osv. - og hvad med alle de steder, hvor stelkontakten er en integreret del af selve komponenten: Dørkontakter, baglygter osv. Der skulle du i så fald isolere fra karrossen - da strømmen helst løber den nemmeste vej, og uanset diameter på dine kabler, får du svært ved at få bedre ledningsevne end hele det massive ramme/karrosseri. Du får også "dobbelt ledningslængde" til alle forbrugere, og skal i så fald skifte pluslederen ud til et tykkere kabel for at undgå spændingsfald. Brug hellere tiden på vedligehold andre steder...
Vink og god kontakt blink
Bo
RRC 1990 V8