146339:
sv: sv: Skal der være katalysator på en Defender fra 1993? (16-12-2014 12:13:26) (svar på
146338)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (
ip-adr: 188.177.231.8)
Nix... der findes ingen dansk typegodkendelse på 50th modellen, men derimod en EU-typegodkendelse, som hedder e11*96/79*0086*01.
Den er jeg imidlertid meget sikker på, du ikke bruge til godkendelse af en bil fra 1993.
Det er rigtig nok, at katalysator-kravet skiller i 1990, men jeg er tidligere blevet forklaret, at da den danske importør dengang ikke kunne nå at sælge alle importerede N1 og M2 inden skæringsdatoen, lykkedes det at få en dispensation på en håndfuld helt konkrete stel-numre, som allerede vár indført i landet, men endnu ikke solgt. Den dispensation gjalt vist rigtig nok helt frem til 1993/1994, men altså kun for disse helt specifikke biler.
Der må da være nogle, som kan be- eller afkræfte, om det er en røverhistorie, eller hvordan de helt præcise omstændigheder var/er? Ib Hammer f.eks.? Eller Paul Sehstedt? Eller andre, som var aktive på den tid?
Og ja, hvis man skriver et brev til Trafikstyrelsen, må de naturligvis også kunne udrede sagen.
Mvh Søren R.
90" 50th V8