tilbage

Land Rover Forum  

Index
169901: Dele fra England (15-07-2024 15:49:42)
Ole Reinholdt #8955, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.196.239.234)
hvad skal man regne med der komme på af afgifter og told på de priser man ser på Paddock Spares
Index
169902: sv: Dele fra England (15-07-2024 15:58:04) (svar på 169901)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.208.64.236)
Hvis du på Paddocks side, oppe i højre hjørne, vælger det danske flag, så kommer priserne i dkr - og det er prisen alt incl. dog + fragt, som er yderst rimelig.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
169903: sv: Dele fra England (15-07-2024 22:23:34) (svar på 169901)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 102.129.143.49)
Jeg har en pakke med Land Rover reservedele undervejs fra Rimmerbros.co.uk

Varerne kostede tilsammen £98,90
Totalprisen incl. fragt, told og moms er £147.88

De ordner alt det kedelige med told&skat, du skal blot vælge den forsendelsesform hvor det hele er med i prisen.
Index
169907: sv: Dele fra England (17-07-2024 12:28:05) (svar på 169901)
Ole Knudsen #9568, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.208.67.167)
Jeg vil lige bidrage med mine erfaringer, dog fra et andet firma i UK. Jeg håber det kan hjælpe nogen til at undgå de udgifter jeg har haft.

Jeg har lige fået dele hjem fra GB. Det er (for mig) første gang side GB trådte ud af EU.

Jeg har gjort mig nogle dyrt købte erfaringer. Der er på to punkter det for alvor gik galt.

1) Jeg oplyste adressen på min arbejdsplads som leveringsadresse (og min private adresse som faktura adresse).

Firmaet i GB skrev så på told fakturaen, at leveringsadressen og importør var den samme.

Det betød så at forsendelsen blev fortoldet til CVR-nummeret for min arbejdsplads. Og når det er til erhverv har man accepteret fortoldningen når man kvitterer for modtagelsen.

Jeg er offentlig ansat så det er ikke sådan bare lige at komme til at indbetale moms til dem, af en privat forsendelse. Det er ikke lige det de har lyst til at bruge tid inde på rådhuset.

Jeg har derfor i dag været nødsaget til at betale fragtfirmaet et gebyr på 687,50 for at få dem til at laven en berigtigelse over for Toldstyrelsen. Det kan så tage op til 120 dage før Toldstyrelsen ser på det.

Jeg vil derfor i fremtiden, altid få skrevet min privat adresse på som modtageradresse. Når varerne så er fortoldet og er kommet til DK, kunne jeg nok få fragtfirmaet til at ændre leveringen til min arbejdsplads.

Som privat skal man indbetale momsen før man kan få varerne udleveret. Og det vil give nogle dage til at få aftalt en anden leveringsadresse.

2) Der blev opkrævet told af varerne fordi firmaet i GB ikke havde lavet nedenstående erklæring på fakturaen. (Varer der er produceret i GB skal der ikke betales told af, kun moms.)

Det er ikke nok at der står made in UK ud for hver linje på fakturaen. Men slipper kun for told ved at firmaet i England har brugt erklæringen.

Link til EU hjemmesiden der omhandler emnet.

https://trade.ec.europa.eu/access-to-markets/en/roo-explain-term/origin/GB/destination/IT/term/statementOrigin

Kopi fra EU hjemmesiden
How to make out a statement of origin
• The exporter should complete the following declaration (as mentioned in ANNEX 7) on the invoice or any other document which describes the products concerned in sufficient detail to enable them to be identified (e.g. delivery note or packing list),
• The statement on origin can be for one shipment or multiple shipments of identical products during a period not exceeding one year.

(Period: from___________ to __________ (1))
The exporter of the products covered by this document (Exporter Reference No ... (2)) declares that,
except where otherwise clearly indicated, these products are of ... (3) preferential origin.
…………………………………………………………………. (4) (Place and date)
……………………………………………………………........ (Name of the exporter)
(1) If the statement on origin is completed for multiple shipments of identical originating products, indicate the period for which the statement on origin is to apply. That period shall not exceed 12 months. All importations of the product must occur within the period indicated. If the statement on origin is for one shipment, the field may be left blank
(2) For an exporter located in the EU, put your REX number (for consignments above € 6 000); For an exporter located in the United Kingdom, this will be the number assigned in accordance with the laws and regulations applicable within the United Kingdom
(3) Indicate the origin of the product: the United Kingdom or the Union.
(4) Place and date may be omitted if the information is contained on the document itself.

Index
169912: sv: sv: Dele fra England (17-07-2024 18:49:50) (svar på 169907)
Niels Lysebjerg #7732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.208.70.41)
Det er altid voldsomt generende, når der er bøvl!

Jeg har henover vinteren handlet en del, og det har været problemfrit.

Paddocks opgiver ganske rigtigt, som Kenneth skriver, i danske kroner og med dansk moms. Fragten er blevet lidt dyrere, da de har et firma til at stå for dansk moms-opkrævning, det man kan kalde "toldbehandling" selvom der ikke er tale om told, men om moms. Det tager de selvfølgelig lidt for, og derfor er fragten lidt dyrere. Det er også dette firmas navn, der figurerer på din bankudtog.

Det er sket for mig et par gange, at GLS har opkrævet et gebyr fordi der er mere end 6 varenumre i forsendelsen. Så har jeg kontaktet Paddocks, og de har ordnet det omgående.

Jeg har også handlet med Autosparks. Der betaler man først uden moms, og efter et par uger, dukker der et anonymt brev op med opkrævning af fragt og dansk moms. Så det skal man lige holde øje med.

Jeg har også købt fjedre hos Seriesforever i Belgien. Det er jo EU og lige til. De har en engelsk udgave af deres site. Eneste man måske lige skal være opmærksom på er, at de kan finde på at skrive, at priserne er TTC, hvilket betyder "toutes taxes comprises" eller på dansk "inklusiv moms"

Go fornøjelse
Mvh Niels

Index
169940: sv: Dele fra England (29-07-2024 12:32:39) (svar på 169901)
Hans Houmøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.243.61.176)
Som sidebemærkning vil jeg lige nævne, at mange dele kan fåes på kontinentet, jeg har haft held med at bestille mange forskellige dele til mine biler på Autodoc, bl.a. thermostat, motorophæng, kardankryds, støddæmpere mv. Når jeg kigger på deres side kan jeg se at de har mange gængse sliddele også, bl.a. fjedre, bremseskiver, tromler belægninger osv. De sender hurtigt (2-3 døgn) og cirka halv pris på fragt ifht. UK.