170180:
sv: sv: sv: Højre til venstrestyring / konvertering (11-11-2024 09:36:58) (svar på
170178)
Niels Lysebjerg #7732, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 80.208.68.37)
Altså hvis vi skal være nittetællere:
Serie 2a har også separate viskemotore. Jeg har i hvert fald to serie 2a'ere holdende ude i carporten med separate viskermotorer. En hurtig Googlesøgning siger de skiftede til enkelt-motorer i 1967. Det var vist også her man gik fra det klassiske rat med stålegere, til bakelit-rat
Bilen er tydeligvis en klon af flere biler. Stelnummeret kan sagtens være fra 1972.
Køleropsatsen er dog fra en ægte 2'er, altså fra mellem '58 og '61. Det ses på at forlygterne har krom-ringe, som en Morris 1000.
Den lille plade foran køleropsatsen, "apron panel" er fra 2a, da det er buet, og ikke firkantet som på serie 2. Det er ikke fra en serie 3. da denne plade har et "indhak" i hver side i toppen, for at give plads til forstærkninger på serie 3 køleropsatsen.
Torpedoen er serie 2a og ikke 2, da hængslerne på klapperne, "air vents" under forruden er punktsvejsede og ikke boltede på.
High Capacity Pick Up (fork. HCPU) ladet må være fra en sen serie 3. De findes, men jeg mener først de kom sidst i halvfjerdsere. Ladet kan selvfølgelig komme fra en senere 110"/130"
Og så forekommer det mig at chassiet er det, man kan være fristet til at kalde "one ton" selvom det næppe er en civil one-ton, nok snarere en tidligere militærbil med forstærket ramme, tilsvarende en one-ton. Det kan også forklare side og blinklysenes lygteglas, der er ægte glas, der er skruet fast i en holder. De var, så vidt jeg ved, forbeholdt militærbiler.
Motoren er helt sikkert ikke fra en seriebil, men det er svært ikke at være begejstret for en Rover V8.
Om den er lovlig, eller ikke lovlig med lygterne i midten, det vil jeg ikke være så hurtig til at fastslå, men hvis den er synet og godkendt med den V8, så ville jeg nok ikke være så bekymret. Der er jo ingen grund til at sparke til en sovende hund over petitesser.
Umiddelbart er det en fin vogn, og hvis ellers drivlinien er godkendt og skrevet ind i reg. attesten, og prisen ellers er acceptabel, så er det da bare med at slå til. Man får en vogn, der nok skal vende hoveder. Den vil være glimrende til at køre fodder ud til vildtet, og brænde hjem fra skoven osv. Med en ordenlig kalesche, kan man såmænd lægge en madras bag i ladet, og bruge den til "vildmarkscamping"
Men selvfølgelig, er man nittetæller og forventer at selv luften i ringene er original, så er det nok ikke den vogn man skal have
mvh Niels