17275:
sv: sv: Hjælp - hun insisterer på en Defender! (17-08-2004 20:35:19) (svar på
17273)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 80.212.214.50)
Kære Morten B. På forhånd velkommen i klubben ! Det er vel uundgåelig at din kloge bedre halvdel vil melde jer ind, iblandt vi, de øvrige fortabt (eller frelste!)
Som du kunne læse i de andre svare, så med mindre at der er intentioner om at føre sig frem med en hastighed hvor man er i konflikt med ordensmagten, så er en TD5 rigelig hurtig. Kørestilen ændrer sig efter man har fået sådan et dyr, og man forstår pludselig ikke hvorfor man gad stresse sådan for at spare 5min på en 2timers køretur.
Tænk på at Land-Rover over 30år gammel er ingen særsyn, MEN der er en tendens til at sammenligne de nyeste modeller fra diverse fabrikker, enda 'konkurrenter' som er langt fra ærlig 4WD terrænbiler, med de Land-Rover man ser fleste af, dvs. ca.15 år gammel. Husk at generalt bliver de andre næppe 15 år. Anderledes ser det ude når man sammenligner ny biler, for ikke at komme ind på det med tilsvarende modeller! Det ligger i sagen at støj niveau osv. er noget helt andet på de nye, og kan dæmpes yderligere hvis man ville. I øvrigt er det en del af LR's 'concept' at man indretter det som man ville efter behov!
Et andet emne er VINTERKØRSEL! som man også får i DK fra tid til anden.Da har fruen det perfekt køretøj til vinter brug. Forsinkelser og fremkommeligheds problemer er noget andre har. Jeg bor godt nok i Norge men jeg husker at argumentet var næsten mere gyldig i DK.
Husk at tage et kursus i LR. kørsel! Dyret har helt anderledes fodfæste og tilbøjeligheder. En del ting skal gøres helt anderledes end med alm biler!
Hjertelig velkommen!! fra 2217 N Sj. David Bjerregaard.