tilbage

Land Rover Forum  

Index
27605: Kan ikke starte?? (28-09-2005 21:22:36)
Kim Petersen #7044, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.167.251.62)
Hej allesammen, jeg har lige købt en 88" serie III diesel, som ikke kan starte, sælger sagde den havde kørt ok, men har nu stået stille i et par uger, og kan ikke starte nu...hans forslag var at det var dysserne det var galt med...Nu er den så kommet hjem til mig, for at blive lavet og jeg har købt 4 stk nyrenoverede dysser, og har i aften monteret dem, og den vil stadig ikke starte???? Der kommer brændstof op til dieselpumpen men tilsynladende ikke vidre. Vi har taget en af dysserne ud og tørne motoren rundt for at se om dyssen forstøver diesel ud, men der kommer INTET ud!!!!! Hvad gør jeg galt???

Hilsen Rasmus(skriver fra min kammerats computer)
Index
27606: sv: Kan ikke starte?? (28-09-2005 21:27:33) (svar på 27605)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.164.121.229)
Hej Rasmus

Der skal strøm til dieselpumpen. Prøv at starte der.

Er der en ledning hen til dieselpumpen?
Når du drejer tændingen, er der så strøm i kablet ved pumpen?

Martin ;-)
Index
27608: sv: sv: Kan ikke starte?? (28-09-2005 21:32:17) (svar på 27606)
Kim Petersen #7044, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.167.251.62)
Tak, for dit hurtige svar, forresten har der været indbrud i bilen og tændningslåsen er fuldstændig smadret, kan der være en sammenhæng der?

Rasmus
Index
27609: sv: sv: sv: Kan ikke starte?? (28-09-2005 21:53:52) (svar på 27608)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.164.121.229)
Det er da ikke helt utænkeligt.

Martin ;-)
Index
27613: sv: sv: sv: sv: Kan ikke starte?? (28-09-2005 22:25:48) (svar på 27609)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.163.240)
Lad os lige slå en ting fast, dieselpumpen på en seriebil er uden el, men betjenes med træk og slip. Når tændingskontakten er defekt kan det tænkes at stopanordningen til dieselpumpen hænger, de griber nemlig ind i hinanden. Prøv at se på dieselpumpen, den korte arm der sidder nederst; der skal den lange ende vende nedad, ellers er der lukket for diesel, prøv evt at aftage kablet og se om den så kan starte.
Index
27619: sv: sv: sv: sv: sv: Kan ikke starte?? (28-09-2005 23:22:19) (svar på 27613)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.147)
Min gode ven Verner har ret, at der ikke er strøm til indsprøjningspumpen på en Serie III, medmindre den er blevet konverteret til en 2,5 d. - Dog ret usandsynlig. Kontroller fødepumpen og naturligvis, om der er brændstof i tanken og slangerne er forbundne...
Index
27628: sv: sv: sv: sv: sv: Kan ikke starte?? (29-09-2005 07:45:57) (svar på 27613)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.21.133)
Tøv lige en kende,de sidste SIII var med nøgle stop, så selvfølgelig skal der tjekkes om det kunne være en af dem, hvor der jo så altså skal strøm til pumpen for at den kan give diesel.
Og er den en af dem så lyder det jo meget sandsynligt at der er gået kuk i det hele under indbrudet.


Med venlige roverhilsner.

Ole 493.
Index
27616: sv: sv: sv: Kan ikke starte?? (28-09-2005 22:40:54) (svar på 27608)
Gertrud Jensen #5346, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.166.41.106)
Hej Rasmus
Jeg har haft samme problem med min Serie III diesel. Tændingslåsen "fuldstændig smadret" - betyder det at du slet ikke kan dreje nøglen til trin 2 (strøm) og trin 3 (start/forsøg på samme)? Hvis - hvordan har du så forsøgt at starte den?
MVH Gertrud, #5346, nvs
Index
27624: sv: Kan ikke starte?? (29-09-2005 01:13:37) (svar på 27605)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 195.249.54.51)
Hej Rasmus
Har i sørget for at lufte pumpen godt ud, bare den mindste smule luft i pumpen gør det umuligt at starte.
Venlig hilsen
Hartley
Index
27631: sv: Kan ikke starte?? (29-09-2005 08:41:24) (svar på 27605)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.106.209)
Hej Rasmus (fantastisk flot navn du har!!!)
For lige at komme med det sidste indlæg, så kan en serie3 diesel være sindssyg svær at starte hvis fødepumpen til fordelerpumpen er slidt i membranen! Hvis du ser ned under fordelerpumpen, så sidder der lidt til venstre noget der ligner en gammeldags mekanisk benzinpumpe og det er måske den du skal have fat i!! Hvis den er slidt, så kommer der ikke nok tryk på dyserne og så vil den heller ikke starte! (Har prøvet det selv)
p.s. nu har du vel ikke vand i tanken vel?

venlige 88`er hilsner
Rasmus...
Index
27674: sv: sv: Kan ikke starte?? (29-09-2005 23:24:23) (svar på 27631)
Jeppe (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.237.248)
Du skal også huske at lufte brændstofrørne ud ved at løsne ved omløberne, og derefter køre lidt på starteren til der kommer diesel ud.
Index
27705: sv: Kan ikke starte?? (30-09-2005 20:31:58) (svar på 27605)
Kim Petersen #7044, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.167.251.180)
Hej igen...ang det håndtag nederst på pumpen(dødmandshandtaget)det har vi kontrolleret at det er iorden, og vi har luftet systemet ud, heller intet resultat....så har vi prøvet at blæse luft igennem pumpen for at rense den, hvilket resulterede en tur på skadestuen med diesel i øjnene da pakningen på siden sprang og dieselen stod op i ansigtet på mig....skal pumpen af og renoveres eller hva?...(er lidt på bar bund)
Hilsen Rasmus
Index
27715: sv: sv: Kan ikke starte?? (30-09-2005 22:29:22) (svar på 27705)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.163.5)
Nøglestart/stop på en serie III? Den eneste årgang jeg tro er en 88" fra 84 som måske delte motor med IIO" 83-84 men nok om det. Hvorfor blæser du luft ind i pumpen, det er netop det der ikke må være. Har løsnet de to 8mm. luftskruer på indsprøjtningspumpen og kommer der rent diesel uden luft ud når du pumper på liftpumpen? Der kan være mange årsager til problemet, men prøv men noget ætherstart, fåes på sprayflaske, sprøjt i nogle sekunder ind i indsugningen, evt. samtidig med at starteren kører motoren rundt,det kan give nogle omdrejninger så pumpen opnår tryk.