Opfordret at sene indlæg er her mine erfaringer/arbejdsgang.
Jeg afmonterede gearkasserne, for herefter at kunne konstatere at koblingsarmen/udrykkerarmen var defekt (se billede). Herefter afmonterede jeg koblingen og svinghjulet, for at skifte krumtapspakdåsen.
Udskiftede dele.
-1 stk. bronze bøsning, den højgearsakselen køre i.
-1 stk. krumptapspakdåse.
-1 stk. kobling.
-1 stk. Udrykkerleje, med tilhørende dele.
-1 stk. Udrykkerarm/koblingsarm.
-1 stk slave cylinder.
-1 stk. flexslange, forbinder slave cylinder med rørinstallation.
Reprationen var min første størrer LARO rep. Jeg har udbedret det hele i min indkørsel (granit skærver). Som "køre underlag" brugte jeg en krydsfinnersplade.
Et lille triks til andre. Til udluftning af koblingssystem brugte jeg en "olie opsuger" til en plæneklipper. For mig virkede det helt perfekt.
Håber andre kan bruge dette til noget:-)
Venlig hilsen - og tak for hjælp/input til alle.
Steffen - der er glad for LARO'en igen er up and running
#8238