100461:
Generator Serie 3 (07-08-2010 22:39:40)
Regin Nolsøe Stenberg #7565, reg. nsj (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 94.145.84.27)
Skal hermed sende en stor tak til Kennet Poulsen og Steen Hansen,der begge var behjælpelige med at svare på spørgsmål ang. generatoren på min 88'er her i ugen,mens fruen og jeg var på tagtelttur i Sverige.
Min charge lampe begyndte pludselig at lyse og det giver lidt anledning til bekymring ude i skovene.Generatoren ladede dog op til 13,2volt,så kørslen kunne fortsætte til søen vi skulle campere ved. Bilen stod så natten over,afladede ned til 12,05 volt på batteriet,men der var liv, så jeg kunne komme til det lokale Bosch værksted.Her begyndte charge lampen så også at lyse med nøglen ude! Værkstedet havde hverken tid eller reservedele,så jeg måtte bestille en ny generator til afhentning dagen efter.Det hjalp tilsyneladende på bilens humør,for efter et kvarters kørsel slukker lampen og lyser kun svagt i tomgang.Den lader med 14,5 volt ved lidt omdrejninger og det har vi så kørt de sidste 3 dage af ferien med,og den nye generator,til 2600 S.Kr.,har ligget fint i sin kasse...
Skal lige nævnes at den monterede generator ,£30,fra Paddock kun har kørt 5000 km.
Bare til tak og orientering
MvLRh
Regin