Så er jeg tilbage igen.
Forud for denne tråd findes også
"Kontrol af timing på SIII 2.25D"
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=104741#104741og "SIII Diesel med unødig røgudvikling"
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=104645#104645Nu har jeg fulgt Verners råd om at justere pumpen efter 13graders mærket og rotoren inde i pumpen. Med hjælp af spejl og skruetrækker fik jeg den justeret ind.
Det hjalp dog ikke på røgen. Følgende youtube link er en optagelse af hvordan motoren kører i tomgang. Det skal i den forbindelse siges, at motoren ikke er driftvarm. I starten kan man se motor temperaturen.
http://www.youtube.com/watch?v=CaQO_6xCDRQJeg må nok erkende at jeg hælder mere og mere til Verners teori om at det er olie hætterne på ventilerne.
Verner skrev noget om at det kan lade sig gøre at skifte disse uden at afmontere topstykket. Hvordan komprimere man fjederen når toppen ikke bliver afmonteret?
Med håb om snadigt fremskridt.
/Rasmus