107451:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fritrækning (15-01-2011 13:54:35) (svar på
107395)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 79.138.241.89)
Jovist Ib Hammer, men jeg tager ikke hatten af, før jeg har set manden eller bilen, der kan noget nyt. At se en Freelander med det opreklamerede HDC og en kørselsinstruktør ved rattet, dalre og tage fart ned af en 25-30m bakke i Faxe, får ikke mig op af stolen. Åh ja, der skete vist, iflg. føreren, noget da den var helt nede.
HDC er trods alt påkræver i mangel af lavgear, ikke mindst
i forb. med automatgear.
Øvrige og sjælne gange der er set den nye generation Land/Range Rovere i vanskeligt terræn, har de ikke overbevist at disse er vejen frem.
Mht. den ønskede dokumentation, ser jeg ingen grund, de fleste erfarer, selv efter kort ejerskab, hvad det vil sige at eje en Land/Range Rover.
Dog skal det fremhæves at Freelanderen I er blevet populær som rallybil i England, grundet stift og solidt karosseri,
læste om en der havde købt en Freelander I 1.8B, uden servicehæfte, til 500Pund, skiftede toppakning, fik rettet toppen af, eftermonterede turbo og rallyudstyr, så gik det stærkt. Hertil kommer Land Rover selv ombyggede nogle Freelandere V6ere til rallybil, mest som sparringspartnere til Ford Focus rallyudgave, men denne Freelander blev meget populær blandt rallykørere, ikke mindst for sin soliditet og driftssikkerhed! De kan altså godt, når det gælder.