109108:
sv: sv: Passer LT77 i Defender 3,5 V8 (07-03-2011 20:57:26) (svar på
109075)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 94.191.249.43)
RRC med lang gearstang var 83-84-85 og LTgearkassen for enden af gearstangen skulle være et straigth fit iflg. "Landroverovner"
Som bekendt var V8LandRoverne, bortset fra tidlige 11o"- med LT85- Santanagearkasser mens dieselerne var LT77; egentlig burde det være omvendt, da dieselerne med deres tunge svinghjul var mere hård ved gearkasserne end benzinerne. Vel vidende 4cylinderede alle havde LT77. Især gik de kraftige ryk ved igangsætning hårdt ud over de underdimensionerede
bundgearslejer på LT77eren. Dette er da også årsagen til de fleste LT77eres endeligt. Her har Santana valgt at anvende
lejer som man ser brugt som forhjulsleje på forhjulstrukne personbiler. Til gengæld er akilleshælen på LT85 sporkuglelejerne på den gennemgående aksel, som ofte brænder varme, måske grundet anbefalet anvendelse af motorolie ell.
ATF. Der er jo som bekendt noget ved alting, uden det nødvendigvis er alting der er noget ved.