111943:
sv: sv: sv: Ny tank på defender / serie III (25-06-2011 20:35:03) (svar på
111927)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 94.191.250.93)
Kan tænkes Mia er faldet for den sidste år tilsalg-adverterede Defender 88tommer hos en Midtsjællandsk bilforhandler? Men skal vi ikke gå ud fra der er tale om en 90" selv om 110" er set med tanke under sædekasser.
Reg. Østsjælland afholder med jævne mellemrum værkstedsdage,
hvor tankskift er en oplagt disciplin og iøvrigt er en glimrende lejlighed at møde de artsfæller man deler Region med; men der er sikkert dømt sommerferie pt.
Ellers kan man gøre så her- hjemkøb en tank, gerne udfra WIN- idenditetsnummer, står på typegodkendelspladen på bremsekonsollen i motorrummet. Den nye tank, brugt tank i god stand kan bruges; sammenlignes med den gamle; er den magen til, males og rustbehandles den. Aftap evt. diesel af gl. tank. Aftag plader for adgang til top af tank, noter tilslutninger af ledninger og slanger og afmonter. Løsn de 4-5 bolte der bærer tank ved vanger og udtag således der er 2 tilbage der holder diagonalt på tanken. Da boltene ofte er rustne, kan det svare sig at anskaffe nye. Understøt evt m. donkraft, udtag bolte og sænk tank. Flyt div tankmålere og returrør over på ny tank. Tanken ind under bil, løft og understøt med mælkekasser ell. lignende, bolte og gummiophæng i, slanger og ledninger tilsluttes, dækplader på, frisk diesel påfyldes, der udluftes og VIOLA du er flyvende igen!! I medlemskartoteket kan jeg se at adressen ikke liige er til perlestensreparationer, men kast en mail, så tanker vi 90"eren.