Det løber jo hurtigt op hvis man indleverer bilen til en mekker og lader ham ordne det hele og så er det ikke spor sjovet at køre seriebil eller bil i det hele taget.
Den nyeste seriebilmotor er snart 30 år gammel, så man kan dårligt finde en der er rimelig stand og lige til at plumpe i hullet.
Personligt ville jeg renovere en af de motorer du har, som Niels skriver, så få en cylinderservice til at ordne blokken evt. med boring og nye stempler og ordne toppen med nye ventiler, styr og sæder, ny oliepumpe, få en helt ny indsprøjtningspumpe og helt nye dysser så er der gode muligheder for at projektet lykkes.
Reservedelene kan købes i UK til anstændige priser.
Det løber hurtigt op i 15-18.000,- kr men så har du også motor så længe du gider at køre i bilen.
Lige på Sydsjælland er der ikke nogen som er hajer til serie Land Rover, men på Fyn og øst Jylland, der er et par stykker jeg selv ville sætte min bil hos.
Turner er en af de seriøse spillere, god kvalitet og stabilt foretagende, men fragten er den store nitte i spillet, men en palle med en motor kan alle speditører håndtere, f.eks. DFDS som er meget stærke på UK.
Ingen er ufejlbarlige, så hvis du løber ind i en reklamationssag så er det møjbesværgligt at skulle betale for at sende motoren frem og tilbage til UK, det hænger slet ikke sammen, så er det meget nemmere med et værksted i DK.
Er du sikker på at de motorer du har ikke blot kan "fikses" så de kører igen, evt. med nye lejer og en ny indsprøjtningspumpe og nye dysser??
Er kompressionen helt væk og de bruger sindssygt med olie osv.?
Mvh
Kenneth Poulsen
Jeg bruger også:
http://serieslandrover.10.forumer.com/for os der ikke kan få nok af seriebiler. ;)