Som du kan se, har jeg også en 110" HT og endda med lukkede sidepaneler. Det er ganske praktisk, for så kan ingen kigge ind og bilen er nemmere at varmeisolere.
Inden du går igang, så fjern alt PU-skum, tætne hullerne osv.
Da jeg er langbenet og har ønsket bedre benplads, har jeg fjernet den øverste del af varerumadskillelsen, så sædet kan komme længere tilbage.
Støj er noget forfærdeligt og derfor er ladgulvet belagt med en 12 mm bodexplade i træ. Det er også mere behageligt, når man skal sætte nøgne fødder på.
Siderne er beklædt med krydsfinér og det projekt med mål etc. har været beskrevet i Oasen, se derfor i de gamle numre, som du kan finde her på websitet som pdf.
Jeg har en tidl. CF-kontorkasse monteret bag førersædet. I den gemmer jeg alt det nødvendige grej og smådele, som man skal bruge på camping eller i det daglige.
Ved siden af kassen kan der lægges to løse træplader, der samlet giver et soveareal på 100x190 cm.
Jeg har en del ostebakker fra et mejeri - ca. 40x40x12 - som står under den træplade, der bærer kontorkassen og ligger tværs over hjulkasserne. Der kan være 4 x 2 kasser under pladen og jeg trækker dem ud med en bådshage. I disse kasser ligger bl.a. gummistøvler, stropper, ildslukkere, redningsudstyr.
På tværs foran hele arrangementet står en plywoodkasse 90 x 35 x 35 og den indeholder olie og væsker. Kassen bruges som bord, når jeg sidder inde i bilen.
Hjulkasserne er belagt med løse gummimåtter.
Taget er ikke isoleret. I den 'indvendige tagrende' vil jeg lægge et par LED-lysslanger, men det er lige et projekt, der venter forude....
Der findes en solcelledreven udluftning bag i bilen. den typiske Land Rover lugt findes ikke!!!
Taget stammer fra en DR-bil og jeg kan stå deroppe og filme. Pt pusles med en luge, der på indersiden får et solpanel, der kan oplade forbrugsbatterierne ved stilstand. Venter på min alusmed får tid...
Køkkenet består af en Cobbgrill og en elkedel.
Værktøj ligger bag sæderne sammen med advarselstrekant.
Du kan med fordel bruge gitteret bag føreren til at hænge lygter, nødforbindingskasse, sikkerhedsvest op.
Skal bilen bruges til to personer, ryger CF-kassen ud og yderligere to plader kan lægges ind. Gitteret bliver så demonteret for natten. For at understøtte pladerne ( 9mm bodex ) bruger jeg to stykker t-jernprofiler, som stikkes ind mellem hard top og ladkanten. Dvs. nu bruger jeg tre, efter at jeg har fjernet adskillelsen, der anvendtes som forreste støtte.
HUSK, at gitteret skal sidde på plads under kørselen og at der ikke må forefindes faste sove- og siddeinstallationer i varerummet.
Når/hvis jeg har alt pænt ryddeligt, er der god plads til en 45 l køleboks, campingstole, rejsetaske og hele film- og fotoudstyret.
Jeg synes, at min OneTen er optimal...