121068:
sv: sv: sv: sv: Tilfælde eller sammenhæng??? (22-02-2012 13:48:54) (svar på
121066)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 212.130.197.178)
Nu er verden jo hverken sort eller hvid, der er også lidt andre farvenuancer..
Der er ingen tvivl om, at der er nogle værksteder, der tager godt for sig af retterne !
MEN
Så længe der er nogen der betaler, er der også nogen der opkræver.
Jeg plejer at sige, at hvis ikke man selv har et minimum af teknisk snilde, skal man have nogle gode venner, hvis man skal køre i en gammel firser Land Rover (eller hvilken som helst anden gammel bil).
Men når man f.eks. diskuterer om 11 timer er for meget, til at skifte en kobling, hører det jo med til historien, og alle bolte har været knoklet af tidligere "mekanikkere", og om alt var smurgt ind i møj og pløre, så de første 5 timer gik med rengøring. Eller om der er andre faktorer der spiller ind.
Det er jo nok de færreste, af de biler vi hører om her, som står som da de forlod fabrikken.
Er der brugt originale dele, eller billigste kina"kvalitet".
Er det et stort mærkeværksted, eller "Børges garage" som kun har åbent lørdag/søndag.
Etc., etc....
Der er rigtig mange faktorer der spiller ind.
Og hvad vil jeg så sige med ovenstående ??
Jo, når en større reparation er under opsejling, så få en fast pris på reparationen. Spørg flere steder. Spørg her på forum, og brug i det hele taget vort enestående netværk.
Kommer der alligevel en "kæmpe bon", så bed værkstedet godtgøre hvad der er ekstraordinært/hvorfor tilbuddet ikke holdt (og bed på forhånd om at blive kontaktet hvis tilbud ikke holder +/- 10%, så der kan tages stilling INDEN arbejdet udføres)
Så BURDE det ikke kunne gå helt galt, og ende op med de monsterregninger jeg har hørt flere medlemmer tale om.
Og husk så, at mange store reparationer kan undgåes med en minimal forudgående vedligeholdelse...
1270
Paw