13380:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til diskussion! (26-02-2004 21:39:37) (svar på
13378)
Peter & Gitte Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 194.239.233.238)
Så vidt historierne lød dengang tilbage i 90erne hvor hæren venligst havde udlånt et stk. GD til tjenstebrug (læs 9 månders testkørsel) så gik de på, at at Mercedes havde et meget stort lager, af nogle meget tunge GD'er med nogle meget små motorer, til at stå et eller andet sted i Tyskland. Da LandRover havde givet deres bud lagde Mercedes et bud på deres "badekar" der var så biligt at hæren måtte slå til.
Med hensyn til at køre GD, (hærens model,jeg har desværre ikke prøvet en model hvor der var lidt motor i) så er det et tungt badekar. Der er nogenlunde akselvandring, men den er frygtelig blød i fjedrne. Efter at have testet min GD grundigt i 9 måneder, var jeg egentlig rimelig imponeret over holdbarheden, dog var der kommet en besynderlig fra gearkassen lige inde hjemsendelse, pris ifølge mekanikerne på motorpulen ca. 40.000,00, så havde det nok været billigere at knække en enkelt stikaksle eller to.
Jeg vil dertil sige at jeg har haft min egen 90" V8 siden 92 og har kun knækket en stikaksel foran, og sidste sommer åd den kron og spidshjulet på det bagerste diff. Så jeg vil nu nok mene at LR holder bedre og biligere en en GD.
Venlig hilsen
Peter Struntze