149532:
sv: Veteranforsikring for en lettere modificeret 88" (27-05-2015 15:02:45) (svar på
149521)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 91.195.58.208)
Jeg har hørt flere steder fra at Runa kan være noget firkantede. Ikke bare med Land Rovers men med alle biler. F.eks havde en BMV 2002 ejer problemer fordi han havde skiftet motoren til en lidt mere moderne BMW motor da den originale ikke længere kunne skaffes. Samme ydelse, men bare lidt nyere. Dertil havde han monteret en moderne radio. Skjult godt nok, men ikke godt nok for Runa, der krævede regres.
Jeg havde min forsikret i sin tid hos Nordisk Veteran, de tog det ikke så tungt, i hvert fald ikke dengang. Heller ikke da jeg skiftede fra pick-up til softtop og fra gule til hvide plader. Du kan jo prøve der.
Ellers er det måske værd at overveje at forsikre den som alm. bil? Mange forsikringsselskaber tilbyder en billig forsikring hvis du holder dig f.eks under 5000 km om året. Det svarer jo lidt til en veteranforsikring, og så kan du køre hvor og hvornår det passer dig. Og er den indreg. til veterankørsel, så skal du bare huske kun at køre "lejlighedsvis" Men Skat bekymre sig ikke om hvilke lejligheder du bruger den til. Det gør veteranforsikringsselskaberne. På en alm. forsikring kan du lave skader foran Brugsen og på vej til arbejde og så videre uden at få ondt i maven og manglende dækning, da forsikringsselskabet ikke vil begynde at hævde at der ikke er tale om "hobby-kørsel" Et begreb især Runa fortolker lige så rigidt som "original"
Det kan meget hurtigt blive nogle dyre penge at spare. Og husk, hvis du f.eks veteranforsikrer den for 50.000,- så er det ikke ensbetydende med at du får 50.000,- ved totalskade, vognen bliver stadig takseret. Du får blot max. 50.000,- men sansynligvis mindre.
Min holdning er at veteranforsikring af Land Rovers gennerelt ikke kan betale sig. Så skal det da være en sjælden serie 1 el. lign.
Mvh Niels