162002:
sv: sv: sv: 300TDi motor på 19J koblingshus og gearkasse (26-11-2019 23:34:46) (svar på
162001)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (
ip-adr: 188.179.133.138)
Ja det gælder uanset.
En af forklaringerne på at det skal gå igennem en prøvningsinstans er, at der var en del fusk med fotokopierede og rettede typegodkendelser, som synshallerne ikke havde en chance for at gennemskue.
Men jo flere dokumenter man selv kan finde frem, jo billigere bliver hos prøvningsinstansen, de skal jo så blot kontrollere, at det er de rigtige papirer/typegodkendelser der fremlægges.
Det er så prøvningsinstansen der skriver en dokumentationsrapport til Motorstyrelsen, de lægger så sagen op i systemet, så synshallerne kan se, at den specifikke sag er godkendt af Motorstyrelsen, så køretøjet kan godkendes.
Som skrevet, så er synshallerne sat helt ud af beslutningerne, de kan kun godkende ombygninger med en godkendelse fra Motorstyrelsen.
Men holder man sig under de 20% i effektforøgelse, så mister bilen ikke sin identitet og der skal derfor ikke betales afgift.
Men det skal dokumenteres uanset som ovenstående.
Mvh
Kenneth Poulsen