31674:
sv: 200 tdi (06-02-2006 19:04:49) (svar på
31667)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 80.164.121.229)
Hej David
Der er flere forhold du skal være opmærksom på:
- Som du selv ved sidder turboen i vejen for styrtøjet og det gør den altså.
- Hvis du vil have Defender turbo skal du skifte turbo og ind- og udstødningsmanifold (DYRT). Til det skal du have skiftetolieslangerne til turboen. Min vej. Jeg har dog brugt en turbo fra en Turbo diesel. Det fungerer okey.
- Hvis du som Claus Vogter beslutter at beholde turboen nede og ændrer ratstammen skal det være meget præcist (og det er meget svært!! - synes jeg). Det droppede jeg!!
- Alle slanger til intercooler og luftfilter (og filteret skal godt nok presses på plads) skal fifles og stumpes sammen så det kan være der.
- Generatoren sidder i vejen og skal have en længere spændearm og en kilerem på der hedder 675 ... (finder lige de nærmere specifikationer.
- Hele udstødningen skal skiftes ud, og det er kun et beslag der ikke passer præcist.
- Olieslangerne til oliekøler skal forlænges og det har jeg gjort ganske simpelt ved at skære slangerne over og forlænget med hydraulikslanger.
- Der er tre eller fire bolte til gearkassen du skal have ud for de passer ikke i.
Sørg for at få alt med fra disco-motoren som slanger, intercooler, radiator, ledning, relæ m.v.
Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om.
Hvis du har tiden er det et gdt projekt, men forventer du det overstået på en weekend så find en Defender 200 Tdi'er!!
God fornøjelse med projektet.
Martin ;-)