54837:
sv: Hvordan tyveri-sikrer i jeres LR? (29-11-2007 18:21:54) (svar på
54835)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 80.165.171.120)
Tjae, hvis det er med udvendige dørhængsler, er det jo blot et spørgsmål om at skrue disse hængsler af, hvis man vil ind i vognen og softtoppen er det jo ikke den store rumvidenskab at skære op.
Jeg gider ikke låse min vogn, idet det jo kun er for ærlige mennesker man låser. Skiderikkerne skal nok komme ind uanset hvad man gør. På den måde undgår jeg da hærværk hvis en eller anden vil ind og sidde og drømme lidt i min bus eller RRC. Normalt tager jeg dog tændingsnøglen ud!
Jeg efterlader aldrig GPS, mobilade, tegnebog og andet, der signalerer værdi.
Og hvor mange af disse prægtige vogne stjæles der i det hele taget? Ja de nyere måske, men da ikke det gamle skrammel en stor del af os futter rundt i.
Jeg tror fokus ligger på de mere letomsættelige sager, hvis det er med berigelse for øje, og er det noget med et videregående kriminelt sigte, så er det jo ikke lige sagen at rulle op foran en bank i en SIII bus, med alle de forviklinger og betragtelige venderadius og moderate fartegenskaber, et sådant pragtkøretøj byder på! :-)
Jeg kan da underholde med, at jeg i en 3-4-5 år havde rigtig meget med jaguarforeningens forsikringsordning at gøre. I de år blev der stjålet 1, skriver een, vogn, ud af de 400 forsikrede. Det var en XK8, hvor det står meget klart, at det tyveri ikke forløb på sædvanlig vis, uden at jeg skal komme nærmere ind på dette. Den blev senere fundet i det sydlige udland og hjembragt. Slap af!!! :-)
mvh
Knud