tilbage

Land Rover Forum  

Index
58262: Pisse bremsecaliber (31-01-2008 14:37:18)
Peter Posgaard #5311, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.104.254)
Hvordan h... presser man en caliber sammen, så der er plads til nye klodser?

Har prøvet med en papegøjetang men kan fanme ikke få l.... presset ordenligt ind.

Bilen er en l...bil ved navn Disco 1995 V8 3.9..

Mvh. Peter som efterhånden er træt af bremser
Index
58263: sv: Pisse bremsecaliber (31-01-2008 14:41:09) (svar på 58262)
Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.156.90)
Hej Peter,

Jeg plejer at rense stemplerne godt og bruge en skruetvinge...

/Ib
Index
58264: sv: Pisse bremsecaliber (31-01-2008 14:46:23) (svar på 58262)
Finn Herreborg #6314, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.203.215.254)
Hej Peter,

Først og fremmest ville jeg tage låget af bremsevædskebeholderen så du er sikker på at det tryk du opbygger tilbage i systemet kan komme ud, derefter vil jeg tro at du med bremsekaliberne og de gamle klodser monteret kan få en skruetrækker ind mellem klodserne og skiven (læg evt. noget der kan beskytte din skive) og så med skruetrækkeren tvinge klodsen og dermed også stemplet tilbage.... hvis ikke det kan lade sig gøre så er det måske fordi din kaliber skal renses/reneovers.

God fornøjelse...

Finn Herreborg / reg. ssj. #6314
Index
58265: sv: Pisse bremsecaliber (31-01-2008 14:51:00) (svar på 58262)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Det skyldes formentlig, at dine stempler rustet fast.

Hvis det lykkes dig, ved anvendelse af grov vold, at presse stemplerne tilbage, kan du se frem til utætte calibre og skævbremsning.

Skil dem ad, og se hvad der er inden i.
Formentlig kan du heller ikke bare lige få stemplerne ud pga. rust.

Brug da det hydrauliske tryk i bremsesystemet til at presse dem ud, men pas på, at de ikke smutter utilsigtet ud. Er først et stempel røget helt ud er du færdig med at trykke på den måde fsv ang. hele akslen.

Find noget du kan lægge ind som stop i stedet for bremseklodserne, efterhånden som du kommer frem.
Går det fuldstændigt i kage, må du sætte en smørenippel i og så med fedtsprøjten presse stemplerne ud. Det kræver en del rengøring bagefter men det virker.

Husk på, det er hobby, og så gør det ikke noget at det tager tid. :-)

mvh
Knud, med nye calibre til montering på RRC
Index
58266: sv: sv: Pisse bremsecaliber (31-01-2008 15:54:39) (svar på 58265)
Morten Brendstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.213.198)
Med den tekniske snilde du lyder til at have så tror jeg du bør overlade det til fagfolk.

Gør som dem i Banske Bank, lav det du er god til.

Mvh Morten
Index
58267: sv: sv: sv: Pisse bremsecaliber (31-01-2008 15:59:08) (svar på 58266)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.130.175)
jeg er helt uenig med morten. hvis du har mod på at prøve dig frem med kyndig hjælp så kan det være du lærer lidt og det er en af de gode ting ved vores biler. men du skal stadig være opmærksom på det du laver skal være ordentligt. og det kan gå i ged for dig.
så på med vanten og prøv dig frem så svært er det heller ikke at rode med bremser det tager bare noget tid.

mvh Bjørn
der lærte at lave bremser da de ikke duede længere.
Index
58269: sv: sv: sv: sv: Pisse bremsecaliber (31-01-2008 16:19:48) (svar på 58267)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Ja jeg ved nu ikke om han skal gå igang, når den smule problemer kan fremprovokere et sådant sprog brug.............

Hvad vil der så ikke ske når han begynder at skille ad og opdager hvor fast bolte kan sidde;-)

Så måske han skal gøre som Morten foreslår.

Med venlige rover hilsner

Ole

#493
Index
58279: sv: Pisse bremsecaliber (31-01-2008 18:48:23) (svar på 58262)
Anders Trusholm Jensen #5891, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.105.5)
Det skulle vel aldrig være den som holder i en carport i skovlunde? med bagaksel på donkraft?
Mvh. Anders som måske ikke bor langt væk og har værktøj til problemet
Index
58283: sv: sv: Pisse bremsecaliber (31-01-2008 19:55:36) (svar på 58279)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Jeg ved godt, at man skal tage bremsearbejde alvorligt, men hvor er det lige, at man kan kvaje sig så eftertrykkeligt med skivebremser, at det kan gå helt grueligt galt.
Skulle en caliber gå hen og blive lidt utæt efter en voldreparation, er det jo ikke ensbetydende med en enkeltbillet til krematoriet.
Skivebremser er jo så enkle at alle kan deltage, især hvis de har interesse i at de selv og deres familie skal overleve, og f.eks. vil bruge dette herlige forum??
Jeg har derfor ingen skrupler ved at give folk anvisninger på at udføre sådant arbejde.
Det er klart at alle, der har en merkantil interesse i den slags arbejde, straks vil himle op om sikkerhed og fanden og hans pumpestok, thi de vil hellere sikre sig arbejdet for egen vindings skyld!!
På med vanten og se at få de andre stempler trykket tilbag, men hold øje med bremsevæskespild og sørg for at have i det mindste nye klodser, stempler og repsæt klar til næste gang!
mvh
Knud
Index
58292: sv: sv: sv: Pisse bremsecaliber (31-01-2008 21:44:32) (svar på 58283)
Tøt .. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.86.66)
Hej Peter

Et lille ?... Du har kørt 110" og noget us 4x4 ik??

Vh Tøt (som arbejde for annette)
Som nok skulle se af få betalt 550DKK til noget der hedder dlrk...
Index
58312: sv: sv: sv: sv: Pisse bremsecaliber (01-02-2008 13:02:04) (svar på 58292)
Peter Posgaard #5311, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.104.254)
Hej Tøt

Det er rigtigt.. det var mig med en 110" og en kort periode en chevy suburban.
Har du stadig din SIII.. og du købte vist også en corvette?

Du kan evt skrive til min mail peter@posgaard.com, da denne tråd efterhånden udvikler sig til noget knap så teknisk.

Mvh. Peter