Hej Kenneth.
Ja, du behøver ikke at pille ved gearkassen, kardanen skrues af på differentialet, hvorefter du enten skal have en stor rør tang eller et special værktøj til at holde igen på den flange som din "pinion" er spændt sammen med.
Af med møtrikken, pakdåse og shims på... Men...
Jeg tror ikke det er det der er løsningen, for shims lagt ind der ændre på "drejeligheden" af diffet, men det er da en mulighed.
Det er nok nærmere at du skal have leje skålen ud og lagt shims i der.
http://www.dlrk.dk/forum/images/img002.jpgHvis diffet er lavet som på en defender, så skal du have diffet ud, og skiftet den shim som ligger under pinion head bearing track, og når du så tager det hele ud, kan du lige så godt skifte lejer og leje skåle. Det lyder som det er slemt men det er det faktisk ikke, der er bare lidt arbejde i det.
Jeg har lige været oplevelsen igennem, der var meget slør, 2-3 mm hver vej og ca 1½ mm ind og ud efter. det viste sig, at fordi pak dåsen havde været defekt, var der kommet sand i diffet, hvilket blandet med olie havde udgjort et rigtigt godt slibe materiale, og nålene/rullerene på hoved lejet havde slidt 5 fordybninger i leje skålen, som ikke kunne ses men mærkes. Så jeg skiftede det hele.
Jeg kan se du hører til i glumsø, så du bor relativt tæt på mig, så du kan ringe hvis du har brug for lidt hjælp.
Mvh
Stephan