Hej Stephan.
Det er heller ikke let, men ham fra KJ sagde at han havde gjort det, så mente jeg at det kunne jeg da også.
Batterierne står som sagt på tværs. På billedet er bilens forende mod venstre (det kan man nok se ud fra sædet).
Jeg har lavet lidt børnetegninger på billedet for at tydeliggøre hvordan forbindelserne er. Du kan nok også se kablerne går lidt hulter til bulter. Skillerelæet sidder til venstre i billedet.
Når man skal have batterierne ned i hullet, så er man glad for at de er forseglede da de skal op på højkant. De rager et stykke ind under panelet ud mod døren. Derfor har jeg sat dem med polerne hver sin vej. På den måde er det minuspolen på sekundærbatteriet, som er tættest på sædekassen.
Jeg kunne ikke få plads til den normale vinkel der bruges til at holde batterierne, så jeg har brugt to stykker 6mm gevindstang. Selve den profil, der holder batterierne, er en af de stivere, der holder skærmene på en 110". Det var lige det jeg havde liggende, da jeg på et tidspunkt ville have skiftet mine til galvaniserede, men nu blev den ene brugt her:-)
Du må sige til, hvis dette ikke er tilstrækkelig info, så må du bare spørge igen.
Hvis man ikke kan få bagge batterier derned, så kan man også komme et godt stykke med et af disse batterier.
MVH Jakob E S
- Der nu overvejer at sætte en heavy duty starter på, for nu kan bilen næsten køre som hybridbil, da jeg kan køre Sjælland rundt på starteren med disse batterier:-)