73745:
Gearkasser.. - reparation eller ombyttere? (21-12-2008 00:36:02)
Christian Eilersen #7960, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 77.215.163.32)
Jeg går med overvejeser om endelig at give drivlinien på min Defender 300tdi, en gennemgribende renovering..
- Hovedkassen lider både af slidt synkro, og har et træt udrykkerleje og/eller svinghjulsbøsning.
- Transferkassen har fornyligt fået sig temmelig meget slør i bundgearsakslen..
- Endelig trænger koblingen også til at blive skiftet...
Alt i alt, 3 ikke specielt nemme operationer...
Jeg har derfor brug for lidt råd og vejledning, i hvordan jeg smartest griber dette an:
Mine overvejelser er:
1. Skal jeg gå efter at få renoveret de eksisterende gearkasserne hos en mekaniker - eller skal jeg hellere hente begge gearkasser som ombytter i england.
Med den gode valutakurs i øjeblikket kan jeg få begge kasser + koblingskit til ca. 8000 inkl fragt hos Ashcroft.
Jeg ved ikke hvad rep. af kasserne koster, men har på fornemmelsen at det hurtigt kan koste en del mekanikertimer når først sådan nogle er lukket op... Er der nogen der har erfaring på dette område?
2. Såfremt jeg bestiller 2 ombyttere i england, går jeg med en lille idé om at skifte dem selv..
Er det noget man kan gøre selv, med en smule teknisk snilde og en workshop manual, eller er det forbeholdt eksperterne.. ?
Hilsen
Christian
- der vist må sande at det ikke kun er julegaverne, der kommer til at koste i år.. :-(