74263:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Vejledning til udtagelse af motor. (02-01-2009 18:14:12) (svar på
74260)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 94.191.238.109)
Jacob Gren, du kunne hjælpe lidt på den, efter min mening meget magre tidsplan, ved at forberede sceancen.
Min erfaring siger mig, at der går uforholdsmæssig meget tid med at fjerne møbler, sædekasse, bund og div. dæksler over gearkasen m.m. pga rustne skruer, bolte og møtrikker, hvor kærv og sekskant mangler.
Sørg for at alt dette er skruet løs og kun lige sidder med det allermest nødtørftige, for at du kan sidde i vognen og køre den til åstedet.
Det er jo lidt fjollet at de flinke eksperter skal bruge tiden på dette "idiotarbejde" som du sagtens kan forberede og afslutte hjemme.
Har du lidt følelse med din bil, kan du udmærket køre den på egne hjul, uden at have koblingsfunktionen. Du skal bare tilpasse omdrejningerne på motoren med hastigheden på bilen, og så stille og roligt lægge i gear, når du kan høre at tænderne er ved at tilpasse sig. Brug endelig ikke vold.
Det skal dælme gå godt, for at klare denne operation på en enkelt aften!!
Og så må du slet ikke tænke på at spare en ny kobling, Hvorfor vil du bagefter vide alt om!! :-)