tilbage

Land Rover Forum  

82805: Jeg overvejer Land Rover!!! (09-06-2009 17:55:43)
Rud Tolstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.135.183)
Hej med jer.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med et par spørgsmål vedrørende muligt køb af Defender 90.

Jeg har efterhånden kigget på et par stykker, og har efterhånden fundet en der tiltaler mig:

Bilen er en Defender 2.5 Td5 90" hard top.
Bilen er godt spækket med udstyr heriblandt roofrack med ekstra lygter, dørkplader over alt, warn spil, lygtebeskyttere, snorkel, air locker, stige osv. osv. osv....

Biler er fra 2004 (35.000 km) og er (kosmetisk) godt brugt.

Spørgsmålet er så "Er den værd at købe"?

Hvad skal jeg være specielt opmærksom på (se/lytte efter)?
Er der noget den skal gøre, eller ikke må gøre?

Generel information er mere end velkommen.

Til sidst kan jeg selvfølgelig også lige spørge om hvad sådan en må koste, da dette jo selvfølgelig heller ikke er en helt uvæsentlig faktor i disse tider.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
Rud
82806: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (09-06-2009 18:09:18) (svar på 82805)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.1.59)
hey

Hvis du fortæller lidt om hvor du og bilen er, er der sansynlighed for ar der er en der vil tage med iud og kikke på den, det eneste problem jeg kan se er at hvis det er et klub medlem der sælger
82807: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (09-06-2009 18:16:30) (svar på 82805)
Magnus m (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.80.174.66)
Tjaa

Normalt siger man vidst at man ikke skal lade sig forblænde af en masse udstyr. Det kan være et tegn på at bilen har haft et hårdt (terræn)liv. (samtidig med at du skriver at den er godt brugt kosmetisk)

Bedre at købe en kernesund bil, der ikke er blevet kørt hårdt (måske et en et par år ældre model), og selv montere hvad man vil have af udstyr...

Jeg ville nok være påpasselig med at købe en bil der var proppet med terrænudstyr, og samtidig så ud som om den var brug derefter.

Dermed ikke sagt at denne eksakte bil er et skidt køb.

Hvad er prisen?
82809: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (09-06-2009 18:26:26) (svar på 82805)
Rud Tolstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.135.183)
Bilen er sat til salg hos Terminalen i Birkerød (Nord Sjælland) til 275.000.

Prisen synes jeg lyder høj, men hvad er jeres bud?

82814: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (09-06-2009 18:59:12) (svar på 82809)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Hvad forventer du at skulle bruge bilen til..?


Hvis budgettet er 200000+ så kan der laves rigtigt meget bil...

Hvis den er som legetøj hovedsageligt, ville jeg finde en meget billigere, og så sætte grej på. Køb eventuelt en billig 90" til 50 - 70000, smid en 2,8 tgv i og få den gjort pæn og sæt airlocker eller lignende, bur og snorkel osv på..


Er du mere til en ny bil der ikke skal bankes i terræn, så er en forhandler bil nok ikke så tosset.

Prisen er jo nok 25 -35 000 over hvad en privat står til...

mvh

Stephan
82816: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (09-06-2009 19:10:49) (svar på 82814)
Rud Tolstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.135.183)
Jeg ville jo gerne sige, at bilen kun skulle bruges til terræn, men... Bilen kommer jo nok også til at stå for den daglige transport, da jeg jo også skal frem og tilbage.

Målet med bilen er yderligere ture til udlandet, idet jeg både klatrer, står på snowboard og fotograferer meget, og skal have udstyret med mig.

Dette vil alt i alt sige korte ture til og fra arbejde og længere ture til Sverige, Skotland og Island. Alt sammen i én og samme bil
82817: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (09-06-2009 19:32:31) (svar på 82816)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Hvor langt skal du køre hver dag?

Jeg ville nok vælge en billig bil og lave den som jeg ville have den, og udstyre den netop som jeg selv ville, med henblik på hvad jeg havde af ønsker. Hvis du selv kan lidt, og deltager i landrover klubben, kan du nok finde nogle som vil hjælpe dig, og hvis du hellere vil have nogen til at lave den, er der en del steder som også kan klare dette, uden det bliver vildt dyrt.

En td5 har elektronik, og selv om den fungerer godt, er der stadigvæk ting, der ikke kan udbedres uden en computer, deraf er den ikke mit foretrukne valg, men igen, der er mange der ikke har nogen problemer med den.

I min verden, ville jeg vælge en bil som er fra før misundelses afgiften, det sparer dig knap 6000 om året.

Har du mod på det, ville jeg anbefale dig at bygge bilen op selv, hvis du har tiden og tålmodigheden. alternativt kan du få lavet de store ting hos et værksted og lave de resterende ting selv.

I bund og grund er det nok en smags sag...


mvh


Stephan
82818: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (09-06-2009 19:35:51) (svar på 82817)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
.. og en billig 90", med nye bøsninger og renoveret, med en 2,8 tgv kan umiddelbart fragte dig hvor hen du vil sikkert med rigeligt kraft...


mvh


stephan
82819: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (09-06-2009 19:45:57) (svar på 82818)
Niels Henrik Bach #7155, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.8.154)
På Bilbasen (forhandlere) er der kun én 90" td5, der er dyrere, og det er en årg. 06 med kun 5.000 km på klokken. Så selvom du er til en "moderne" Defender med td5-motor, så ser det ud til, at der er nok at vælge i mellem til et en lidt lavere pris, end den du nævner.

Jeg ville gå efter en, der har haft så "kedeligt" et liv som muligt med nul terræn og fuld service. Så kan du løbende finde ud at, hvilket ekstra-udstyr, du ikke kan undvære :-)

Mlrh

Niels Henrik
82822: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (09-06-2009 20:25:21) (svar på 82817)
Rud Tolstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.135.183)
Stephan: På hverdage har jeg 20 km hver vej (vil dog ikke komme til at køre hver dag).
Der ud over kommer der selvfølgelig transport til diverse steder. Jeg regner med, at mit årlige forbrug kommer til at ligge under 10000 km om året.
Hvorledes dette kommer til at holde vides dog ikke endnu.

Jeg har normalt ikke meget tid til at rode med bil, og vil gerne undgå for mange problemer i hverdagen. Derfor ønsker jeg en forholdvis ny bil.

Jeg kommer dog ikke uden om et noget krævende forbrug til transport og plads, og bilen vil ikke slippe for skidt og snavs grundet spejder brug, og de tidligere nævnte aktiviteter.

Rejseaktiviteten vil heller ikke være helt lille og bilen skal derfor være i orden.
82829: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (09-06-2009 22:49:21) (svar på 82816)
Per Ravn Klausen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.235.148.242)
Hej Rud

Jeg kender den bil særdeles godt, den har kørt en del terræn, men er blevet passet bedre end de fleste. Der er lagt meget tid og penge i den, men der er i orden men nok også lidt dyr, men husk du får 2 års reklamationsret og den løber de ikke fra.
Mvh. Per
Tidligere salgskonsulent af Land Rover i Terminalen.
Nej jeg har ikke nogle interesser eller lignende i firmaet.
82835: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 07:56:46) (svar på 82829)
Rud Tolstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.35.90)
Tak for de mange gode svar.

Per: Du skriver at bilen nok er lidt dyr. Som tidligere salgskonsulent af Land Rover må du jo så være den rette at spørge om hvad den så skal koste? (Håber ikke jeg presser citronen for meget)

82854: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 11:40:18) (svar på 82835)
Per Ravn Klausen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.235.148.242)
Hej Rud.

Den står til den pris, de forventer at kunne få for den. Men hvis du køber i ren handel, har du noget at handle med. Du fjerne en vare fra ”hyllen” det kan være en del værd i dag, hvor markedet ikke er til den slags biler.
De ”amatører” der kørte i den da jeg var der, har nok en del mere terræn erfaring og kendskab til Land Rover, end de fleste, bla. arbejder de med Land Rover hver dag og har været på Tirsbæk og på Land Rover fabrikken og blevet uddannet inden for Land Rover.
Vi har alle vores måde at køre på, og den har kørt en del terræn, den er bygget til at blive brugt, ikke til at stå i udstillingen.
Tag en snak med Salgschef Peter Dinnsen, det er ham der bestemmer prisen.

Mvh. Per
82862: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 13:07:47) (svar på 82854)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Per.

Jeg går udfra at du kommenterer på mit indlæg vedrørende amatører. Jeg henviser bestemt ikke til Terminalens personale, men der imod til de gæster, der har deltaget i terminalens events hvor bilen har været brugt.

MVH Jakob E S - der til enhver tid ikke ville have noget imod at købe en bil der har tilhørt en ansat hos Terminalen, men det er mig bekendt ikke tilfældet med denne bil.

82837: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 08:52:50) (svar på 82809)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Rud.

Er det denne bil?
Den står til 220000 nu.
Den er godt brugt. Den er sandsynligvis også løbende vedligeholdt, da det er terminalens egen bil.
Senest så jeg den i weekenden i høvelte, og der blev den ikke sparet. Den har også været med til løb i Polen, og der er også en masse amatører, der har kørt terræn i den ved diverse events.

Jeg vil sige at den er fin nok hvis de har vedligeholdt den, men den brug de har udsat den for slider ret meget.

MVH Jakob E S
82840: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 09:56:20) (svar på 82837)
Rud Tolstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.35.90)
Det er den, men prisen på 220.000 er ex. moms. Det vil sige prisen kommer op på 275.000 incl. moms.
82847: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 10:37:30) (svar på 82840)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Rud

For det første: jeg er slet ikke i tvivl om at en velholdt LR Defender 90" er det helt rigtige for dig. For det andet: du skal have en så problemfri bil som muligt - interessant tanke med en LR! Så derfor uden at fornærme nogen ville jeg gå efter en standard Defender fra en forhandler med så få km og så lidt terræn og så få ejere/kørere som muligt. Så kan du altid købe de dæk, fælge, lygter osv. du hen af vejen får lyst til og brug for. Det er jo også den sjove del, når man personificerer køretøjet efter egen smag.

Og har du 275.000 kr. får du masser af god Defender.

UDEN at have nogen interesser og aktier i firmaet ville jeg gå efter sådan en som denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Land-Rover-Defender-2,4-90-Hard-Top-E-3d_ID400401101.htm

På Bilbasen til 240 K. Og den "nye" model med den nye fine motor.

Held og lykke og velkommen i klubben (for du melder dig da ind ikke sandt?)
82852: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 11:01:37) (svar på 82840)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Ahh, jo du har ret med momsen.

Jeg vil give de andre ret. For 275000 får du rigtig meget bil, og så kan du altid fylde mere grej på som du føler du får brug for det. Det er eksemplevis rigtig ærgeligt at have en OK spil kofanger, hvis man i virkeligheden helst ville have en anden type.

MVH Jakob E S
82855: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 11:59:14) (svar på 82852)
Rud Tolstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.35.90)
Endnu en gang tak for de mange svar (havde ikke regnet med så stor interrese). Det er da rart at vide, når jeg får købt en bil og den går i stykker...

Det virker som om holdningen er nogenlunde den samme overalt. Køb en bil der kun har kørt på vej og byg den om selv.

Det må jeg jo så lede efter.

Og jo, så snart jeg får en bil, skal jeg selvfølgelig være medlem.

Tak for hjælpen.

Mvh. Rud
82863: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 14:07:13) (svar på 82855)
peter horup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.151.148.1)
Nu er jeg selv nybegynder indenfor LR, men havde nogenlunde samme overvejelser som dig - dvs den skulle bruges til sportsaktiviteter og rejser. Mit budget var dog ikke helt som dit, så jeg valgte en 110" '96er.

Jeg synes egentligt (og det her vil jeg ikke citeres for!) at 90"eren er federe at se på, men den ekstra plads bagi 110"eren vandt over udseende. Jeg kan have 3 mountainbikes, telt, borde, stole og ALT for meget andet med i den, og så kan jeg desuden overnatte i den idet den er 190cm lang omme bagi.

Så hvis du ikke har overvejet 110" så gør det lige ;o)

Mvh
Peter
82865: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 14:36:54) (svar på 82863)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Og så eventuelt som bus, hvis længden på kørekortet tillader det.
Ufattelig billig i vægtafgift. Umiddelbart uden for farezonen, hvad angår afgiftomlægningerne, etc., etc.

1270
Paw
82867: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 14:47:56) (svar på 82865)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Og hvis ikke man har lyst til at blive buschauffør, med de begrænsninger det bærer med sig - især ved kørsel i udlandet - så kan man jo også købe en personbilsregistreret 110". Så er der stadig plads til et par cykler, selvom man er hele familien med. Fordelen er her også at bagagerummet ikke er fyldt op med sæder, så det kan udnyttes som man ønsker. Ulempen er at den ikke er ufattelig billig i vægtafgift - den koster ca. det samme som en 110" på guleplader med misundelsesafgift.

MVH Jakob E S - Der er superglad for sin 110" personbil, selvom jeg er tvunget til at have den til salg.
82873: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 16:46:47) (svar på 82867)
Rud Tolstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.135.183)
Jeg har også kigget på 110 bus/gule/hvide plader, men synes bedre 90'eren rammer mit behov/ønske.

Men jeg er alligevel glad for at I nævner det. For selvfølgelig skal det med i overvejelserne.
82874: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 17:01:15) (svar på 82863)
Frederik Busk-Clausen #6066, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.80.158.167)
Jeg er 196cm fra top til tå og sover fantastisk i min 90".
Godt nok i vindues højde henover sæderne og ikke på gulvet som i en 110" men det virker fint.
Bare lige en side bemærkning..............

Mlrh
Flop #6066
82876: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 18:49:35) (svar på 82874)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
At sove i en LR er et spørgsmål om at være træt nok, nå spøg til side. Jeg har mange gange sover i en 88" på en bårer vi kunne faktisk sove to mand der inde på hver sin.
Steen har på sin hjemmeside beskrevet hvordan man let kunne modificere sin 90" så der var en fantastisk soveplads.
Så på med vanten, ellers så er der jo et lille telt, men husk lige at købe et der har en god dog da man ellers vil opleve at flyde på sit liggeunderlag, det gjorde jeg nemlig i sverige det regnede ind og gulvet var tæt så der måtte en tømning af teltet, bogstavligt talt, til for at kunne sove videre. selvom Martin sov 10 m derfra i sit 8 mands telt ( ha ha ha)
MVH Jens E
82879: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 19:31:03) (svar på 82876)
Magnus m (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.80.174.66)
Hehe. Næste gang må du slå teltet op omvendt, da bunden åbenbart kunne holde bedre tæt end taget...

Med hensyn til defender køb, syntes jeg det samme som de andre :-)

Mvh
82880: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jeg overvejer Land Rover!!! (10-06-2009 19:35:00) (svar på 82879)
Magnus m (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.80.174.66)
(Hvad gjorde du forresten ved båren når den ikke var i brug? -Taget?)