Nåh - desværre har jeg endnu ikke prøvet alle jeres forslag af endnu. Men:stelforbindelsen er blevet godt rengjort og fastspændt i begge ender. Det samme for +forbindelsen direkte på starteren. Stel burde nu være ok.
Det eneste jeg bagefter (i går aftes) kunne konstatere var:
Spændingen var kun 8v målt på batteriet. Når jeg drejede tændingen faldt den til 6v.
Idag prøvede jeg det samme.
Med begge kabelsko afmonteret: 11 v.
Med begge sko monteret: 9v
Når tændingsnøglem drejes falder spændingen helt ned til 6v og nu klikker starten ikke engang mere.
En lader blev indkøbt i eftermiddags og nu står batteriet står til opladning.
Hmm, imellem tiden kunne jeg da lige afmontere starteren - tænkte jeg. Det begynder jo efterhånden at pege på at den er død. De 2 bolte gik fint men den tredje har jeg endnu ikke fået af. Her slår værktøjsbeholdningen ikke til. Jeg vil tro at 7 knækled, 6 forlængerarme og en halv flaske whiskey og et par panodiler kan klare det. Men værktøjskassen har ikke det fornødne lige nu. Arrrrgh!
Bilen står på gaden så det er ikke det mest fantastiske arbejdsmiljø. Men omvendt - hvis man ikke kan skifte starter ved kantstenen på Amager - så han men vel adrig rigtig været på eventyr i junglen vel?
Nå - istedet afmonterede jeg de 3 små skruer og dækslet indtil kontakterne. Det så væsentligt anerledes ud end jeg husker det fra andre biler. Måske jeg husker forkert. Vedlagt et lille billede fra min simple mobiltelefon. Cylinderen og fjederen er taget ud. Prøv at se det tynde stykke metal bøjle inde i huset. Det er vildt forvredet - mon ikke det har fået strøm nok?
Hvad siger I - skal jeg ikke bare bestille en ny starter?
Lars