88608:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Forstærket diffklump. (21-10-2009 14:27:23) (svar på
88588)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 80.161.63.186)
Der er vel forhåbenligt ingen enkelperson i DLRK som er ophøjet et niveau, over andre medlemmer, at de ligefrem har retten til at bestemme , hvilke indlæg som er velkommen eller hvilke som ikke er...!!
Quaife er et særdeles fremravende differential, Quaife er lovprist og rost mange gange og mange steder, specielt indenfor standartvogns klassen, ja der findes vel næppe ikke en racer i standartklassen i GB, som ikke har Quaife Diff. monteret i gearkassen...!! Hvis jeg havde råd... sad der sådan et Diff. på min foraksel... men det gør der desværre ikke :(
Korriger mig venligst hvis jeg tager fejl. men sådan som jeg forstår det... kan tage fejl...er der så ikke overset en mulighed.
Jvf. Land Rover selv i ref. til deres egen workshop manual så omtales Rear differential på en Ninety V8 omtale som Heavy Duty, og det er i relation til at det er en 4 pin konstruktion...!
24 splines standart blev som jeg forstår det indført af LR i 1993. Således at LRér som forlod Solihull i 1993 både kun være med 10 spline eller den nye standart 24 spline, derved er serienummeret på akslen for en 1993 model særdeles relevant, idet den fortæller reservedels pusheren hvilke dele der skal hjemtages...!
Så hvis mine data er korrekte, kan man på en Ninety V8 rear differential, finde en 4 Pin/10 Splines Diff-klump.... !! tager jeg fejl...??
KAM, Ashcroft sælger begge Heavy Duty halfshaft og CV joint, KAM´s fuse CV joint er med deres shearpoint stub shaft lidt "smartere".
Se iøvrigt Ashcroft egen test af deres HD halfshaft kontra 24/S standart og den ældre 10/S halfshaft, det rykket lidt ved mig egen umiddelbare opfattelse af styrkeforholdet mellen 24/S og 10/S...!
Som en side bemærkning kan nævnes at Steve Haworth fra Crown Differentials har følgende udtagelse på sin homepage...
There is a myth that 24 spline differentials are stronger than 10 spline differentials, well not true. 24 spline half shafts are stronger than 10 spline half shafts but the differentials are about the same.
It is fair to say that over the year’s Land Rover changed the grade of material and tooth formation in the gear sets to improve.
So in a nutshell, there you have it. Don’t think by changing to a 24 spline diff you problems of off road breakages will be solved. As I have said, the shafts are stronger so you should expect fewer breakages in that area.
Det kan jo måske godt ændrer lidt ved ens opfattelse af tingende sammenhæng... forvirret...!!
Crown Differentials får iøvrigt ikke selv produceret deres HD retningsbestemt CW&P, men køber dem af en underleverandør som ikke kan, vil eller må oplyse producenten. Producenten er dog tilsyndeladende associeret med Nissan.
Så engang på Ebay de samme HD CW&P udbudt, blev desværre overbudt. Så det kan også være et sted at søge...!!
Mv. Ole