90146:
Gear spørgsmål (24-11-2009 21:36:01)
Thomas Kudsk Jensen (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 194.239.133.38)
Kære forum,
Jeg er nyt medlem. Har købt mig en rigtig fin ældre herre - RRC 3,5 Carb fra 84 med 5-trins manuel gearkasse - drømnmebilen fra min barndom. Den har både aircon og elskydetag:-) Den kører fortrineligt. Den kommer fra Sweitz - importeret hertil midt halvfems og solgt fra Per Glad i 2001 med 50 tkm. på klokken.
Den har nu gået 220 tkm. Motoren er i perfekt stand - tak for diagnosen Paw, Michael og Mads:-)
Eneste minus er, at den synger meget i 3, 4 og 5 gear. Jeg har følgende spørgsmål som jeg håber I vil / kan hjælpe mig med svar på:
- Er det normalt med en syngende lyd i gearerne?
- Den kører perfekt i gearerne - jeg synes at læse på andre tråde, at hvis den synger så er den slidt - hvor mange km. kan den køre med "sang"? Der er olie på og ingen spåner.
- Er det en LT 77 som sidder på denne vogn (kan ikke se det) - der er autmatgearolie på.
- Og i givet fald den bør blive skiftet - vil det hjælpe væsentligt på støjniveau i kabinen?
- Og er der en som har en ombytter/brugt til salg?
Jeg har en ambition om at køre i den til daglig - p.t. holder den i carporten og luftes i weekenden, så længe støjniveauet er som det er.
Mvh
Thomas Kudsk, Allerød