Range Rover 2.5 DSE er en udmærket bil - til dem der har særdeles stor tålmodighed og ikke ønsker at kunne lave "en kvik overhaling". En 2.5'er har 136 HK - og det er ikke meget til dens ca. 2300 kilo.
Modelen kom i 1994 - og årgang før 1997 bør man som udgangspunkt holde sig fra - der var en hel del børnesygdomme elektrisk. Rigtig mange har fået ny motor grundet tung højrefod / chiptuning m.m.
Gå udenom modeller med store hjul (ser pænt ud men forringer kørekomfort)og unødvendigt tingeltangel (kængurugitter og lignende) Find så ny en DSE med automatgear, gerne læder og så god service historie som muligt.
De kan findes i alle prislejer - de billige plejer alligevel at ende "dyrt" - så hellere finde en der er i orden fra begyndelsen.
Modeller før 2000 har kun antispin på bagakslen og 2 airbags - Ingen P38'ere har ESP, men alle har ABS.
Fra 1998 og frem har de ratbetjent radio.
Dieseler har almindeligvis ikke tågeforlygter - kan med besvær eftermonteres...
Service: Alle P38'ere skal serviceres for hver 10.000 km.
Brændstoføkonomi: ca 8-12 km/l ved diesel - 5-10 km/l ved benzin.
Forvent en bil, der føles tung, krænger en del i sving, koster en del i ejerafgift: 12 - 14K årligt. men som giver køreglæde ud over det sædvanlige! Epsom Green, Sort, Sølv eller Bordeaux er fine farver til modellen.
Køber du i Tyskland så skal du vide (hvis du ikke allerede ved det) at registreringsattesten er i 2 dele ligesom i DK. Kan du kun få en del - så er der pant i bilen!
Thorstein #7334
MY 2000 4.6 V8 HSE - fordi livet er forkort til diesel!
Kig på
www.rangerovers.net - hvis du vil vide mere!