tilbage

Land Rover Forum  

99907: rep af bremser (16-07-2010 08:50:42)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.105.116)
Jeg er kørt fast i rep af mine bremser, bilen har været på værksted men de kunne ikke få det til at spille
Jeg har forhørt mig hos Box, de vil ikke lave dem.

Hvor i kbh kan man få lavet bil??

Steen
sIIa 1962 109”
99909: sv: rep af bremser (16-07-2010 08:53:24) (svar på 99907)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Hvilken bil.????
mvh je
99915: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 09:35:44) (svar på 99909)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Jens.

Kunne det være en serie II 109"?

I horserød er der Vogter og så er der Kim Villadsen i Ølstykke. Der ligger også en gut, som jeg ikke kender ude på Holmen. Han skulle også kunne skrue på gamle biler.

MVH Jakob E S
99921: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 09:47:32) (svar på 99915)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.105.116)
Det er en serie bil

Vogter har travlt, og har ikke lige tiden

Kim kender jeg ikke, hvordan får man fat i ham

Luis på holmen svare ikke sin telefon

jeg overvejer lidt at lade falck køre den til jylland

Steen
sIIa1962 109"

99922: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 09:51:12) (svar på 99921)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Kims nummer er 21908847. HVis du skal have den med Falck, kan du også få den kørt til Rødeled. Det er knapt så langt væk.

Der ud over var der for nyligt en tråd, der beskrev et værksted i Rødovre, der efter sigende er eksperter i gamle engelske biler. Prøv at søge her på forum efter det. Det må jo lige være det der skal til.

MVH Jakob E S.
99923: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 09:52:13) (svar på 99922)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
99925: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 10:09:06) (svar på 99922)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.105.116)
Rødelev er nok 3 gange længer væk end Ølstykke, jeg omtalte selv det værksted i Rødovre, jeg havdet været forbi og talt med dem, der var ikke det de ikke kunne lave,Jeg har haft bilen stående hos dem, ment jeg lå i solen på Falster.
Da jeg hentet bilen efter min ferie, havde de efter deres mening lavet bilen, men pedalen går næsten i bund og bremseneren kan ikke holde bilen på en svag hældning, jeg klaget over resultatet, deres svar var at den bremseret bedre end da den kom og de ikke kunne få det bedre, men jeg kunne bare lade den stå, så ville de kikke på den efter deres ferie, deres plan var så at skifte dele indtil de ramte det rigtige

Derfor vil jeg FRARÅDE alle til at holde sig væk fra det værksted
99927: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 10:19:04) (svar på 99925)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Steen.

Ok, Jeg forstår dig godt.
Jeg mente dog at Rødeled er tættere på end Jylland.
Men så er jeg tømt for muligheder, med mindre en god klubkammerat kan hjælpe dig. Jeg har dog kun selv rodet med skivebremser, så det er nok bedst at jeg holder mig væk, hvis det skal blive godt:-)

MVH Jakob E S
99932: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 10:22:16) (svar på 99927)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
OK Hvad er problemet egentligt med de s.... bremser.??
MVH JE
99933: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 10:32:16) (svar på 99932)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.144.63.12)
problemet er pedalen næsten går i bud og at de ikke kan holde bilen på en svag hældning, man skal planlægge sin stansning i meget god tid
99934: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 10:40:02) (svar på 99933)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Og du har skiftet tromler og belægninger?

MVH Jakob E S
99936: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 10:45:05) (svar på 99934)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.144.63.12)
Alt er skiftet i de sidste 10 mdr. dvs det ældste er 10 mdr. gl.

Jeg har givet op, jeg må betale mig fra problemet
Steen
sIIa 1962 109"
99938: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 10:56:03) (svar på 99936)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.242.232.2)
Det er et spørgsmål om ordenlig udluftning tror jeg.
Det kan være noget rent djævelskab på en Serie II 109".

Bagerste højre baghjul SKAL luftes ud først.
Fremgangsmåden er at pille tromlen af og sætte en skrutvinge på bakkerne så de bliver helt inde. Så luftes der ud på normal vis med "tryk og hold pedalen nede- åben udluftningsskruen - luk igen-nyt pump til tryk" osv.

Næste hjul er venstre baghjul. Ny tvinge, den anden skal blive siddende til venstre side er færdig.

P.S. Når du skriver at ALT er skiftet, er det så også justeringssneglene på ankerpladen?

mlrh Claus
99940: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 11:05:40) (svar på 99938)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.144.63.12)
også justersneglene,det "fine"værksted har også skiftet dem
på deres regning står der at de har haft bagbremseren adskilt renset skiftet snegle justret og udluftet bremser
Steen
sIIa 1962 109"
99942: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 11:20:12) (svar på 99936)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.243.205)
Hvad med hovedcylinder? defekt bremseslange der udvider sig? hjulcylinder der sidder på "hovedet" med udluftningsskrue nedad så der ikke kan udluftes ordentlig?
Har tidligere måtte afmonteret tromle og bakker, dernæst lille skruetvinge til holde stempler i hjulcylinder, en hjælper at træde på bremsepedal til gummipakning kommer til syne, med en tandstik ell. lign. prikkes til pakning så den sidste luft kommer ud. Har du prøvet at sætte en sammentrykt gasstøddæmper mell. bremsepedal og sædekasse således den nedtræder pedal og derefter justere bakkerne ud? Har bremsebakker samme runding som tromler?
99943: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 11:23:39) (svar på 99942)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.105.116)
alt er skiftet
ny hoved cylinder
nye slanger
tromler og bakker er nye og tilpasser hos et bremse center
jeg er løbet tør for løsninger og idér
99946: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 11:45:35) (svar på 99943)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.164.140)
En meget nedtrådt bremsepedal uden at bremserne kan holde bilen? - det tyder på bremsebakker, der er forkert monteret. Check lige det en (ekstra?) gang!

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup

- der netop har fået Idefix (109 serie III) on the road again
99949: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 12:55:12) (svar på 99946)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.105.116)
Jørgen:

det er ikke for at være utaknemlig for de råd der bliver givet, men jeg har i det sidste ½ år prøvet alle mulige råd der er givet på div. forum
jeg mener at bakkerene sidder rigtigt, derfor vil jeg godt have et sæt friske øjne til at kikke på min bil, jeg må havet stirrer mig blind
Steen
sIIa 1962 109"
99947: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 12:06:15) (svar på 99943)
Patrik Priess #8290, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.104.134.114)
Jeg kan varmt anbefale Jesper fra Sømod. Han er mekanikeren der står for vores værkstedsdage i region Øst. Han er gud under/over/i en landrover :)

Jeg vil ikke oplyse hans nummer på forum, men skriv mig en mail og jeg kan give dig hans kontaktoplysninger.

/Patrik
99948: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 12:46:51) (svar på 99947)
Jacob Stig Hansen #8251, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.41.77.232)
Jesper er på ferie (spanien), så han er ikke tilgængelig for tiden.
99950: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 12:58:08) (svar på 99948)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.228.22)
Nu blev jeg jo overhalet inden om mens jeg ledte efter min tænkehat, men det gør jo ikke input mindre troværdige.
Men ellers tag bilen med til det tilstundende Landsarrangement, så laver vi en Workshop.
Er bilen ellers modeltro mht. til bremser? altså om der er lavet noget fikumdik og forsøgt opgradering som er skyld i problemerne?
99951: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 13:06:28) (svar på 99950)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.105.116)
Jeg deltager ikke i Landsarrangement 2010, jeg er arbejdsramt
det eneste der er ændret er at der er sIII aksler på ellers skulle alt være som i 1962
det har jo også virket fint indtil for et lille år siden

Steen
sIIa 1962 109"
99952: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 14:03:36) (svar på 99951)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.236.9)
Hvis du kan få kørt bilen ned til LA2010, nærmest uanset tid på døgnet, vil jeg væde en kold øl på at der samles en større mængde drenge i alle aldre der mere end gerne vil hjælpe dig.

Hvis du medbringer en dunk bremseolie og en kasse øl, tror jeg det løser sig selv.

MVH Asger Jørnow
99954: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 17:01:12) (svar på 99952)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.219.196)
Hhhmmm Steen, etkreds bremsesystem til Serie III foraksel med fire hjulcylindre + 2X1 1/8"hjulcylindre på bagaksel?, der skal godtnok sendes en del bremsevæske afsted for at aktivere disse. Men du siger at set-up`et har virket. Prøv, med pinligt rent udstyr, også udluftningsnippel og tømt bremsevæskebeholder, at presse bremsevæske baglæns ind, 0.5-1bar gennem udluftningsniplen,
med den fra hovedcyldr. fjerneste først.
99955: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (16-07-2010 18:36:51) (svar på 99954)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.105.116)
hvilken setup er der på en sII 109 foraksel?
der er der vel også 2 hjulcylinder i hvert hjul?
Jeg vil i morgen prøve at finde ud af hvordan jeg evt kan fylde systemet baglæns

Steen sIIa 1962 109"
99971: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (17-07-2010 15:45:15) (svar på 99955)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.231.162)
Serie II er fra naturens hånd tildelt 10"bremser hele vejen rundt, som SIII 88" indtil 1980. Og altså med kun 1
bremsecyl. pr. hjul. Dog har det i mange år været et hit at eftermontere 109" SIIIbremser på tidlige seriebiler,
også 88"
100110: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (23-07-2010 00:33:25) (svar på 99971)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.89.253.84)
De forskellige bremsekomponener skal naturligvis tilsvare hinanden sådan tidsmæssigt. Ellers er det klart at det ikke virker. Derudover kan man ikke regne med at "kina" dvs billige dele fra feks Paddocks kan holde i mere end et år!!!!!!...(ca)
Bremsedele bør købes originale eller lign hvis i spørger mig. - Jeg taler af ef erfaring!

100193: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rep af bremser (26-07-2010 21:55:00) (svar på 100110)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 79.138.166.149)
Problemet er fundet, der er nok en 88" hovedcylinder på

Steen
sIIa 1962 109"