38495:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (05-10-2006 19:25:02) (svar på
38451)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 80.197.191.243)
hej Hans Kristian
jep - skrev ordet fordomme - og hvis du læser nogle af indlæggene i denne tråd luftes disse i høj grad.
Årsagen til jeg nævner dette er, at der næsten uanset emne er der nogle der skal lufte deres fordomme overfor dagens tilstand - læs nye modeller (og medlemmer) - og at de gamle var meget bedre. I længden er det lidt trættende at blive ved med at se de samme lufte deres fastgroede fordomme og holdninger.
Apropos de gode herlige gamle modeller, hvor gode er det nu de er. Når vi kigger på hvor mange der spørger til hvordan de skal reparere dette og hint, hvordan man kan modeficere med skivebremser, parabolske fjedre, andre sæder, modeficering af ledningsnet, nyere motortyper osv. - noget af dette skulle vel ikke være små trin i udviklingen der bliver adopteret af de frelste fundamentalister?? - smiley
Nogle af fundamentalisternes biler lever nok ikke helt op til det at være originale, på nogle er det groft sagt stort set kun dele af karosseriet og stelnummeret på chassisrammen der stammer fra den oprindelige bil. Det er også fordomme at kalde komfortudstyr for "ekstraavangance og fuldt udsving på blærerøvsmåleren", efter min mening. Den bil jeg kører i, Discovery I - 10 år gammel - har både air-con, centrallås og el-rudehejs, og det er faktisk en behagelighed i hverdagen.
For ikke så længe siden var det jo også nærmest umuligt at køre i terræn med automatgear, oftest udtalt af medlemmer der aldrig selv havde prøvet det, i dag ved vi at det fungerer ganske udemærket og har gjort det de sidste 30 år. Men fordommen møder du fortsat, også blandt gamle medlemmer.
Endelig er det jo markedet og kunderne der bestemmer hvad og hvordan bilerne skal se ud, udstyres bl.a hele rækken af sikkerhedsudstyr, hvad de skal kunne (specifikationer, motorer, transmission osv.), lytter man ikke til kundernes ønsker blev der ikke solgt noget. Set i det perspektiv er det jo lidt sigende at Defender er den Land Rover model der sælges i færrest antal, og at de fleste af de 90", 110" STW og 110" Dobbeltkabine der sælges på de "udviklede" markeder (Europa bla.)har en høj grad af komfortudstyr. Og det er kundernes valg for det skal tilvælges - smiley.
Alt det du nævner er relevant, så jeg vil tænde et par lys, tænde op i brændeovnen, og skrue proppen af en flaske, men jeg vil ikke smide hverken centralvarmeanlægget eller det elektriske ledningsnet ud eller sige at det er noget nymodens unødvendigt blærerøvsudstyr. - stor smiley
Nej Defender får ikke sikkerhedsbur/styrtbøjler, den er sikker nok i sin konstruktion som den er til almindeligt brug. Hver gang man sætter mere udstyr i bilen stiger prisen og der skal betales moms og mindst 30% afgift af udstyret, så alene derfor er det billigere at eftermontere i de få biler der ønsker dette, og ikke belaste alle de andre rent økonomisk, som ikke har brug for det.
mvh
Ib 0219